wat is nu de bedoeling m.b.t coronavirus | NS Community
beantwoord

wat is nu de bedoeling m.b.t coronavirus

  • 24 November 2021
  • 34 reacties
  • 630 Bekeken

Reputatie 1

Heb gehoord dat je vanaf nu weer anderhalve meter moet houden maar het was behoorlijk onduidelijk geld dat ook in de trein dan ? en er is vrijdag nieuwe persco. is er dan een kans dat NS weer de basis dienstregeling invoert wat is daar precies de bedoeling van als er wel weer nieuwe maatregelen komen.

icon

Beste antwoord door Momo 24 November 2021, 20:55

Bekijk origineel

34 reacties

@Ferdinand Delasoie

Een fabriek draaiend houden zonder leiding gaat natuurlijk ook niet lang werken.

Als je minder besmettingen op het werk wil moet je hele sectoren weer sluiten: fabrieken, winkels, horeca, kappers, onderwijs, etc. De vraag is alleen hoe lang dat financieel nog vol te houden is, de overheidstekorten lopen overal in Europa gierend uit de klauwen resulterend in steeds meer inflatie (geld uitdelen zonder dat er iets geproduceerd wordt).

Reputatie 7
Badge +3

Precies. Het was een illustratie om aan te geven hoe grenzeloos naïef het voorstel voor 1G is.

Reputatie 6

Thuiswerken is maar voor een klein deel mogelijk. Het lijkt soms met administratieve zaken mogelijk te zijn maar lang niet alle overleg is makkelijk via videoconferences te doen. Niet iedereen, beter gezegd bijna niemand” heeft een kantoorruimte met alle in vergaderruimtes gebruikelijke voorzieningen. 
Vooral mensen die er ooit voor gekozen hebben om in het buitengebied te gaan wonen kunnen vaak geen zware app's draaien omdat ze nog geen snel internet hebben. 

Het is alleen weer onbegrijpelijk dat de maatregelen overal worden ingezet waar de laagste aantal besmettingen plaatsvind. Net zo als het onbegrijpelijk is dat er geen campagne is gevoerd om mensen die uit de zorg vertrokken zijn terug te halen. Artsen hebben er plannen voor naar voren gebracht…. 
Heel wrang als je wel met enige regelmaat reclames ziet om militair te worden. Het getraind worden om mensen te doden is kennelijk belangrijker dan mensen genezen/verzorgen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Phamhuis terugkomend op jouw topic waarinje schrijft gehoord te hebben, op de website van de Rijksoverheid staan alle Coronamaatregelen uitgelegd. En misschien moet jij ook maar thuiswerken in plaats van het hele land doorreizen voor een vlog.

Over thuiswerken gesproken: waarom kunnen kantoormensen nu niet thuiswerken, terwijl ze dat vorig jaar in het begin van de pandemie wel konden?

@MoDe 

Het voornaamste verschil met vorig jaar is dat er toen heel veel sectoren verplicht dicht waren waardoor er veel minder mensen naar hun werk gingen.

Reputatie 1

@Phamhuisterugkomend op jouw topic waarinje schrijft gehoord te hebben, op de website van de Rijksoverheid staan alle Coronamaatregelen uitgelegd. En misschien moet jij ook maar thuiswerken in plaats van het hele land doorreizen voor een vlog.

Over thuiswerken gesproken: waarom kunnen kantoormensen nu niet thuiswerken, terwijl ze dat vorig jaar in het begin van de pandemie wel konden?

dat doe ik ook al een tijdje niet meer als je naar mijn kanaal kijkt is mijn laatst geposte video van September.

ik vind het nu onverantwoord en het is ook te druk met scholieren in de trein en als er nog strengere maatregelen komen doe ik dat sowieso niet meer.

Badge +3

Het is overigens €95. Het wettelijk gezien hoogste boetebedrag dat je kunt krijgen zonder daar een strafblad aan over te houden.

Juist een strafblad is een goede stok achter de deur. 

Parkeren op een gehandicaptenplaats kost tegenwoordig al €400 (je mag daar wel stilstaan maar je voertuig niet verlaten, en iemand met een rollator of iemand die blind is, is geen gehandicapte, volgens Bromsnor…) :rolling_eyes:

Maar ben me niet bewust dat ik een strafblad heb. Of tellen verkeersboetes niet mee?

Edit: zie het al... administratiefrechtelijk (geen zware overtreding met strafbeschikking).

Reputatie 1

en scholen gaan sowieso niet dicht (al gelezen) dus het kabinet is behoorlijk achterlijk 

en scholen gaan sowieso niet dicht (al gelezen) dus het kabinet is behoorlijk achterlijk 

Ik zou eerst eens afwachten wat er morgen bekend wordt gemaakt.

Daarnaast is dit forum niet de juiste plek om alle maatregelen die wel of niet genomen gaan worden te bespreken. Het zou hier over treinen moeten gaan.

Reageer