WCs in de sprinters zijn onbegrijpelijk voor iedereen | NS Community

WCs in de sprinters zijn onbegrijpelijk voor iedereen

  • 5 May 2023
  • 54 reacties
  • 1217 Bekeken

Iedere keer dat ik in de sprinter zit, zie ik wel iemand de wc binnenlopen en dan verward om zich heen kijken. Ze kunnen de knoppen niet vinden. Soms probeert iemand de deur gewoon op brute kracht dicht te trekken, waardoor de deur een keer gewoon kapot ging. Ik roep natuurlijk altijd dat de knoppen onder de wasbak zitten, maar dat hoort niet iedereen. Dan gaan de deuren vanzelf dicht, en mensen doen hem dan niet op slot, waardoor een hele ongemakkelijke situatie kan ontstaan. Waarom hangt er niet in ieder geval een heel groot bord op de deur met ‘De knoppen zitten onder de wasbak’. Dat is toch niet zo moeilijk?


54 reacties

Badge +3

Tijd geleden alweer dat ik in een Flirt zat dus ik kan het mis hebben, maar naar mijn beleving zat de knop aan de buitenkant wat hoger en was meteen het indicatielampje of de WC vrij (groen), bezet (rood) of in storing (knippert rood) was?

Nu ik er over nadenk zat dat indicatielampje/schermpje toch ergens anders, en gaf een ❌als de WC buiten gebruik was.

Hoe dan ook, zodra je eenmaal weet waar de knoppen zitten wijst het zichzelf want thuis zul je ook de deur op slot moeten doen nadat je hem dicht gedaan hebt. In dit geval (trein) is dat met een drukknop 🔑 die dan rood wordt, in plaats van een draaiknop of haakje (of schuifje in een vliegtuig) op de deur zelf.

Reputatie 7
Badge +3

Ik baseer me op onderstaande foto. De knop die Marjan Rintel gebruikt zit dan ongeveer ter hoogte van haar middel. Dan kun je best aan de andere kant van dat wandje ook knoppen hebben op dezelfde hoogte. Zover ik het heb gezien van SLT en SNG is dat daar wel zo. 

 

Badge +3

Ja, dat is 'm met de knoppen onder de wasbak. Dat het een Flirt is zie je ook aan de twee beeldschermen.

Misschien is het toch een goed idee om zo'n boekje te maken over:

Trein toiletten voor DUMMIES 😁

Ik heb zelf werkelijk waar nooit problemen gehad met een treintoliet.



In een ander topic heb ik vanuit mijn oogpunt als nagenoeg blinde reiziger uitgelegd dat per treintype die knopjes weer op een andere plek zitten. Dus… wanneer kan ik je boekwerkje verwachten in mijn PM-inbox, met een linkje naar een audioversie die jij hoogstpersoonlijk hebt ingesproken? ;)
 
 

Reageer