Na de overgang van van het wifi netwerk in de trein van T-mobile naar WiFi in de trein, is het mij en collegaas niet meer gelukt om een VPN verbinding naar ons bedrijf over het wifi netwerk op te zetten. Dit maakt het werken in de trein een stuk minder efficient, omdat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld (bedrijf) email op te halen of te versturen, daar de email server alleen via VPN te is bereiken.
Kan NS er weer voor zorgen, dat VPN verbindingen zonder problemen opgezet kunnen worden, net zoals bij T-mobile het geval was.
Bladzijde 3 / 3
Verschillende treinen op het traject; Den-Haag - Utrecht en Den-Haag - Schiphol
Dat is inderdaad jammer. Ondervind je dit in alle treinen/op verschillende trajecten. Of reis je steeds op een specifiek traject?
Vandaag wederom geprobeerd. Internet werkt, maar VPN niet. Niet via de PC noch via de smartphone. In het verleden maakte het beschikbaar zijn van een werkende VPN verbinding, de trein tot een mobiel "kantoor", dat is nu niet meer het geval. Jammer.
Dank voor je reactie. We zien je ervaringen hier graag tegemoet.
De WiFi in onze treinen blokkeert VPN connecties niet. De meeste reizigers zouden daarom gewoon een werk/privé VPN verbinding moeten kunnen gebruiken. Houd er wel rekening mee dat het een gedeelde verbinding blijft.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar past je vraag het beste thuis.
Ik ging er ook vanuit dat VPN niet wordt tegengehouden, maar de laatste tijd blijkt het tegendeel waar te zijn. Ik kan wel internetten in de trein, maar een VPN verbinding lukt niet. Ik houd er rekening mee, dat het een gedeelde verbinding is.
Het is goed om te weten, dat een VPN verbinding wel moet werken. Ik ga het van de week nog eens proberen.
Hier hetzelfde probleem via Cisco VPN (naar FritzBox). Traject Utrecht-Eindhoven. Zowel laptop als telefoon kunnen geen verbinding maken.
Via andere netwerken werkt VPN wel.
Wordt er misschien ergens een poort (range) geblokkeerd? Of wordt al het UDP verkeer geblokkeerd (om streaming als videos via het netwerk te voorkomen)?
Via andere netwerken werkt VPN wel.
Wordt er misschien ergens een poort (range) geblokkeerd? Of wordt al het UDP verkeer geblokkeerd (om streaming als videos via het netwerk te voorkomen)?
Maar het probleem is al 2 maanden geleden hier neergezet. Vind je zelf dat het niet heel lang duurt ?
IT afdeling moet dit zo te weten kunnen komen.
En je collega TomNS heeft 2 reacties gegeven in 2 maanden, ook niet echt vaak aanwezig dan.
IT afdeling moet dit zo te weten kunnen komen.
En je collega TomNS heeft 2 reacties gegeven in 2 maanden, ook niet echt vaak aanwezig dan.
Mijn collega Tom is bezig om meer informatie over dit onderwerp te verkrijgen. Zodra hij meer weet dan deelt hij deze informatie in dit topic.
Ik gebruik dan geen VPN verbindingen, maar ik merk wel dat ik amper meer wat kan op het WIFI netwerk in de trein. Facebook laden 5 min, forums laden idem dito. Enigste wat gewoon werkt is de Gmail app en Whatsapp verkeer.
Ja de vraag staat als beantwoord he, dan reageren ze niet meer.
11 dagen? zeg maar liever 2 maanden!
NS, misschien hebben jullie een analyse fout gemaakt en was al dat versleutelde UDP verkeer toch geen bittorrent maar VPN verkeer?
Pro tip, bittorrents kan je het beste downloaden op een snelle verbinding, niet in de trein....
Haal in elk geval die VPN aanbeveling van je landingspagina zolang het niet werkt.
NS, misschien hebben jullie een analyse fout gemaakt en was al dat versleutelde UDP verkeer toch geen bittorrent maar VPN verkeer?
Pro tip, bittorrents kan je het beste downloaden op een snelle verbinding, niet in de trein....
Haal in elk geval die VPN aanbeveling van je landingspagina zolang het niet werkt.
Hallooooooooooo NS, zijn jullie nog wakker?!
VPN werkt niet. Mensen willen weten waarom niet. Ik heb zelf ook 2 VPN's op proberen te zetten, 1 naar mijn NAS en 1 via Junos naar mijn werk. Beiden werken niet. Ligt ook niet aan mijn devices want heb er meerdere geprobeerd. Ga nou eens antwoord geven. Het is toch verdikkeme niet zo moeilijk om hier een antwoord neer te zetten? Ga van je werkplek, loop langs een IT man die wel kennis heeft van dit soort zaken en vraag het hem. En misschien moet het wel kunnen werken, maar vraag dan waar ik en een heleboel andere reizigers op moeten letten, zodat men veilig van jullie dienst gebruik kan maken. Het is allemaal geen rocket science. Sjonge jonge zeg.
VPN werkt niet. Mensen willen weten waarom niet. Ik heb zelf ook 2 VPN's op proberen te zetten, 1 naar mijn NAS en 1 via Junos naar mijn werk. Beiden werken niet. Ligt ook niet aan mijn devices want heb er meerdere geprobeerd. Ga nou eens antwoord geven. Het is toch verdikkeme niet zo moeilijk om hier een antwoord neer te zetten? Ga van je werkplek, loop langs een IT man die wel kennis heeft van dit soort zaken en vraag het hem. En misschien moet het wel kunnen werken, maar vraag dan waar ik en een heleboel andere reizigers op moeten letten, zodat men veilig van jullie dienst gebruik kan maken. Het is allemaal geen rocket science. Sjonge jonge zeg.
Ja na 11 dagen is er toch wel iets bekend.....
Het duurt wel erg lang voordat er een antwoord is op deze simpele vraag. Welke poorten zijn beschikbaar voor UDP verkeer. Dit moet een systeembeheerder binnen 10 min kunnen opzoeken. Waarom duurt het al een aantal weken en vele geirriteerde reizigers, voordat iemand hier antwoord op kan bieden?
Ik dacht dat we in een wereld leven van flexwerken..... Helaas is de NS momenteel niet zo flexibel.
Websites blokkeren is niet toegestaan, dat is helder. Dus de videokijkers onderweg vertragen de verbinding. Echter de werkende mensen die beveiligd willen verbinden worden nu volledig geboycot. Erg jammer!!
Welkom op het forum forenz!
De WiFi in onze treinen blokkeert VPN connecties niet. De meeste reizigers zouden daarom gewoon een werk/privé VPN verbinding moeten kunnen gebruiken. Houd er wel rekening mee dat het een gedeelde verbinding blijft.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar past je vraag het beste thuis.
De WiFi in onze treinen blokkeert VPN connecties niet. De meeste reizigers zouden daarom gewoon een werk/privé VPN verbinding moeten kunnen gebruiken. Houd er wel rekening mee dat het een gedeelde verbinding blijft.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar past je vraag het beste thuis.
Zodra we meer hierover weten dan delen we deze info in dit topic.
Ik heb hetzelfde probleem, met mijn laptop naar mijn werk VPN en met mijn smartphone (Android) naar mijn fritzbox thuis. Andere wifi netwerken geven eigenlijk geen problemen.
Ik merk dat geen enkel UDP pakketje meer op bestemming aankomt vanaf het NS wifi netwerk, als ik aan de andere kant een sniffer aanzet komt er geen enkel pakketje aan. TCP is geen enkel probleem..
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn VPN verbinding via openvpn en UDP weigert sinds een week of 4. Eind mei op het traject utrecht- leeuwarden nog wel gebruik van gemaakt. Daarna is het op verschillende trajecten niet meer gelukt, evenals vandaag nog utrecht- ede/wageningen.
Mijn verbinding krijgt geen TLS handshake respons.....
Gewoon internetten gaat dan wel, zelfs met een redelijke snelheid. De VPN verbinding is echter met geen mogelijkheid op te zetten.
Erg jammer! Ik werk graag in de trein. Zeker op de lange trajecten.
Via TCP verbinden lukt ook niet.
Mijn verbinding krijgt geen TLS handshake respons.....
Gewoon internetten gaat dan wel, zelfs met een redelijke snelheid. De VPN verbinding is echter met geen mogelijkheid op te zetten.
Erg jammer! Ik werk graag in de trein. Zeker op de lange trajecten.
Via TCP verbinden lukt ook niet.
Laatst lukt het mij wel gewoon om via HydeMyAss vpn service( http://www.vpngids.nl/reviews/hidemyass-hma-vpn-provider/) gebruik te maken van het internet in de trein. Ze hebben wel een eigen software pakket. Ik zal van de week het eens proberen zonder hun eigen software..
Dit bericht heeft de status 'beantwoord', maar het probleem is niet opgelost... laatste reactie van een ns medewerker is ook alweer 3 weken geleden, word er nog aan dit probleem gewerkt?
VPN met een Cisco Client (connectie met een Cisco PIX) werkt ook niet. Dit op traject Schiphol - Delft. Cisco gebruikt IPSec.
Buiten VPN problemen, is de Wifi een stuk minder betrouwbaar dan enige tijd geleden. Het openen van de NS homepage is net gelukt bij Leiden als ik bij Schiphol de pagina open. 1e klas kaartjes hebben op dit moment duidelijk minder meerwaarde 😞.
Buiten VPN problemen, is de Wifi een stuk minder betrouwbaar dan enige tijd geleden. Het openen van de NS homepage is net gelukt bij Leiden als ik bij Schiphol de pagina open. 1e klas kaartjes hebben op dit moment duidelijk minder meerwaarde 😞.
Zelfde issue hier, Mac OSX 10.9.3, VPN(PPTP)
Jun 26 22:30:53 xxxxxxx.local pppd[6056]: pppd 2.4.2 (Apple version 727.90.1) started by xxxxxxxx, uid 501
Jun 26 22:30:53 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP connecting to server 'xxxxx.xxxxxx.com' (xxx.xxx.xx.xxx)...
Jun 26 22:30:55 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP connection established.
Jun 26 22:30:55 xxxxxxx kernel[0]: ppp0: is now delegating en1 (type 0x6, family 2, sub-family 3)
Jun 26 22:30:55 xxxxxxx.local pppd[6056]: Connect: ppp0 <--> socket[34:17]
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: LCP: timeout sending Config-Requests
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: Connection terminated.
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP disconnecting...
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP disconnected
Jun 26 22:30:53 xxxxxxx.local pppd[6056]: pppd 2.4.2 (Apple version 727.90.1) started by xxxxxxxx, uid 501
Jun 26 22:30:53 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP connecting to server 'xxxxx.xxxxxx.com' (xxx.xxx.xx.xxx)...
Jun 26 22:30:55 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP connection established.
Jun 26 22:30:55 xxxxxxx kernel[0]: ppp0: is now delegating en1 (type 0x6, family 2, sub-family 3)
Jun 26 22:30:55 xxxxxxx.local pppd[6056]: Connect: ppp0 <--> socket[34:17]
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: LCP: timeout sending Config-Requests
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: Connection terminated.
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP disconnecting...
Jun 26 22:31:25 xxxxxxx.local pppd[6056]: PPTP disconnected
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.