Vlak na station Zaltbommel (richting Den Bosch) gaat de intercity al een aantal weken in de ankers. Naast het spoor, parallel aan de parkeerplaats, staan ook erg veel zandzakken.
Weet een insider misschien wat voor TSB hier precies op zit, op welke termijn de reparatie gaat plaatsvinden, of het traject tijdelijk dicht moet en hoe lang de TSB erop blijft? :-)
Alvast bedankt!
Bladzijde 2 / 2
Zoals al in een ander topic gemeld, bij Rijdendetreinen staan deze werkzaamheden 2 keer vermeld.
Zou er bij de eerste update van 23 september misschien iets niet goed gegaan zijn waardoor die niet (meer) zichtbaar was op de werkzaamheden pagina van NS, maar wel gearchiveerd door RdT? En dat de melding vanmorgen (opnieuw) geplaatst is nadat men er na de vele klachten achter kwam dat de melding niet (meer) in het overzicht stond?
@Edwin@West Bedankt voor de -als altijd- waardevolle input.
Het artikel op de website van Prorail was op zich inzichtelijk. Wel had ik gehoopt op communicatie over of het doel van de werkzaamheden is bereikt.
Vanochtend had ik in elk geval niet de indruk dat de TSB er af was.
Ik denk eerlijk gezegd dat de eisen van het spoor gisteren helemaal niet meer behaald werden (of bijna niet) en dat ze het spoor dus even weer goed moest leggen, het probleem zelf is dus nog helemaal niet opgelost. Want het lijkt mij dat je dat ook niet lukt in 24 uur.
Het hoeft opzich geen spoedgeval te zijn, misschien konden ze zien dat de situatie steeds meer verslechterde en dus even snel herstelwerkzaamheden er tussen hebben gepropt.
Het zijn ook allemaal speculaties, misschien dat je ProRail even kan bereiken via X? @Melake
@Edwin@West
Vanochtend had ik in elk geval niet de indruk dat de TSB er af was.
De verlengde rijtijden van Utrecht naar Den Bosch zijn in een ieder geval niet uit de reisplanner gehaald.
Zoals @Gorott terecht opmerkt: het is hoogst onwaarschijnlijk dat je het probleem in 24 uur kunt oplossen. Dan zouden ze dat wel eerder gedaan hebben.
Ik denk dat alles weer even recht gelegd is voordat het grote werk aan de Betuweroute in Duitsland komende maand gaat beginnen.
De snelheidsbeperking bij Zaltbommel is inderdaad nog steeds van kracht
Even teruggekeken, in de open data die op 24 september op https://data.ndovloket.nl/ns/ gepubliceerd is zaten deze werkzaamheden al verwerkt, inclusief vervangende bussen. Dus de NS zal er zeker al een maand van af geweten moeten hebben.
Hoi Bemined,
Zijn er binnenkort nog dergelijke werkzaamheden gepland op ditzelfde punt toevallig?
Even teruggekeken, in de open data die op 24 september op https://data.ndovloket.nl/ns/ gepubliceerd is zaten deze werkzaamheden al verwerkt, inclusief vervangende bussen. Dus de NS zal er zeker al een maand van af geweten moeten hebben.
Hoi Bemined,
Zijn er binnenkort nog dergelijke werkzaamheden gepland op ditzelfde punt toevallig?
Nee (uitgezonderd plotselinge spoedwerkzaamheden) omdat morgen de 80 weken durende werkzaamheden aan de Betuweroute beginnen en dit traject dan nodig is voor het omleiden van een deel van de goederentreinen. De definitieve reparaties zullen pas plaatsvinden in 2026 na afloop van de werkzaamheden aan de Betuweroute want daarvoor moet het baanvak waarschijnlijk enkele weken volledig dicht.
Er zijn ook in 2025 nog enkele werkzaamheden gepland op dit baanvak, maar ik kan zo snel geen doordeweekse werkzaamheden vinden, alleen een paar losse weekenden.
Er zijn ook in 2025 nog enkele werkzaamheden gepland op dit baanvak, maar ik kan zo snel geen doordeweekse werkzaamheden vinden, alleen een paar losse weekenden.
Is er al ergens een overzicht van werkzaamheden in 2025?
Er zijn lijsten ja (te vinden op de websites van de betreffende goederencorridors), maar niet echt in een fatsoenlijk leesbaar formaat. Ik bedenk me nu trouwens dat oorspronkelijk ook het hulpspoor in Vught eind 2025 in dienst gesteld had moeten worden wat een flinke buitendienststelling zou kosten, maar die kan ik zo snel niet meer terugvinden.
De situatie in Vught kennende denk ik dat het wellicht mogelijk is om dan (grotendeels) enkelspoor te kunnen rijden zodat ICE en goederenvervoer kan doorgaan. Binnenlandse reizigers moeten dan met de bus.
Het aansluiten van het hulpspoor omvat ook het plaatsen van nieuwe wissels bij de splitsing richting Tilburg, dat kost je meestel meer dan een weekendje en dat is ook niet iets wat men bij ProRail enkelsporig wil doen. Bij de RET (Rotterdamse metro) doet men dat overigens wel, daar vervangt men soms complete wisselstraten in fases met een tijdelijke snelheidsbeperking van 20km/u op de naastgelegen sporen.
Het aansluiten van het hulpspoor omvat ook het plaatsen van nieuwe wissels bij de splitsing richting Tilburg, dat kost je meestel meer dan een weekendje en dat is ook niet iets wat men bij ProRail enkelsporig wil doen.
Alleen een wissel plaatsen lukt nog wel in een weekend. Als je dat dan doet in een van de periodes van beperkt enkelsporig treinverkeer tussen Emmerich en Oberhausen is het nog wel te overzien.
En in het uiterste geval komt het hulpspoor pas medio 2026 in dienst, sowieso eerst maar eens afwachten of de planning daarvoor gehaald wordt. Vrijwel alle grotere werkzaamheden in Brabant de afgelopen jaren zijn qua planning flink uit de hand gelopen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.