Zitplaatsen in de trein

  • 2 June 2022
  • 2 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Het valt mij op en ik erger mij er zeer aan dat vrijwel alle reizigers twee zitplaatsen in beslag nemen door een tas, jas of een ander voorwerp op de zitplaats naast hen te zetten waarmee wordt aangegeven dat zij niet willen dat iemand anders daar plaats neemt. Veel reizigers hebben niet het lef te vragen of ze plaats mogen nemen op de plek waar een tas staat. Zij blijven dan staan terwijl er zitplaatsen genoeg zijn.

Reizigers worden via de omroepinstallatie in de trein welkom geheten, er wordt informatie gegeven over de reis en het zou fijn zijn als er ook bij wordt vermeldt dat het niet is toegestaan een zitplaats in beslag te nemen door tassen, jassen e.d. omdat iedere reiziger recht heeft op een zitplaats voor zover beschikbaar.

 

Groet, Paperino


2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Paperino en welkom bij de NS Community!

Ik heb jouw e-mailadres en telefoonnummer direct even weggehaald omdat het openbaar stond. Ik ben het helemaal met je eens. Het is jammer dat de zitplaatsen zo bezet worden gehouden. En het wordt ook vervelend als je iedere keer moet vragen om ergens plaats te nemen. Zo af en toe wordt dit nog vriendelijk omgeroepen door de conducteur, maar ik begrijp dat je dit maar weinig meemaakt. Ik heb je suggestie doorgezet zodat je het hopelijk wat vaker in de trein zal horen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het een prima suggestie om het in de standaardomroepen op te nemen. Ik word ook een beetje moe van het steeds moeten vragen of iemand een zitplaats wil vrijmaken. 

Reageer