Dagtrip nasr Duitsland. Moet ik dan registeren. | NS Community
beantwoord

Dagtrip nasr Duitsland. Moet ik dan registeren.

  • 20 December 2021
  • 6 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 49 reacties

In de kerstvakantie wil ik een dagtrip naar Duitsland maken. Ik ben gevaccineerd tegen het caronavirus maar heb (nog) geen boosterpik tegen Omnicron. Moet je voor een dag ook registeren op einreisanmeding.de of kun je nog steeds voor max 24 uur zonder. En hoe controleren ze dan of je langer dan 24 uur blijft of krijg je zonder aanmeding alleen geen overnachtingshotel.

icon

Beste antwoord door iMark 20 December 2021, 18:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je niet langer dan 24 uur verblijft is een negatieve test of vaccinatiebewijs (zonder booster) voldoende. Hou rekening met 2g en 3g beleid bij toegangscontrole. Blijf je langer dan 24 uur dan moet je je registreren. Hotels e.d. zullen registratie bewijs vragen.

Reputatie 7
Badge +1

Voor zulke vragen kijk je het beste op reopen.europa.eu; voor Duitsland vind je dan:

https://www.auswaertiges-amt.de/de/quarantaene-einreise/2371468

Bepaalde regelingen kunnen per deelstaat ook afwijken, aangezien volksgezondheid een bevoegdheid van de deelstaten is.

Reputatie 7
Badge +1

kan uit ervaring melden dat ook al voor deze aangescherpte regels geen enkel HTL anywhere in DE iemand inschrijft zonder al die papieren en bewijzen. Bovendien geldt ook sinds begin dec. op ALLE OV anywhere in DE de 2G plicht en dat wordt, zoals men wel kan verwachten in DE, ook gecontroleerd-door de bahnPolizei en af en toe door de conducteurs, steeds met steekrpoef.

Reputatie 7
Badge +1

Bovendien geldt ook sinds begin dec. op ALLE OV anywhere in DE de 2G plicht

3G.

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook op https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies kijken.

Reputatie 7
Badge +1

Dat kan maar daar staan geen bronvermeldingen bij dus ben je afhankelijk van wanneer het ministerie de informatie bijwerkt i.p.v. dat je op de website van het land van bestemming de informatie kunt verifiëren. Er verandert zo vaak en zo snel iets dat dat best een meerwaarde heeft.

Reageer