Ha medereizigers,
Ik heb vorige week een reis gemaakt van Amsterdam Sloterdijk naar Brussel. Ik heb daarbij dubbel betaald tussen Amsterdam Centraal en Breda. Ik had namelijk een e-ticket voor Amsterdam Centraal naar Brussel. Daarnaast was ik nog ingecheckt met mijn OV-chipkaart toen ik de trein instapte op Centraal omdat ik geen tijd had om op het station uit te checken. Vervolgens heb ik om hogere kosten te voorkomen uitgecheckt in Breda. Ik heb daarom dus echter dubbele kosten betaald tussen Amsterdam Centraal en Breda.
Ik ben er inmiddels achter dat het uitchecken een grote fout is geweest: bij een gemiste uitcheck had ik veel makkelijker mijn geld terug kunnen vragen. Nu word ik echter door NS van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik ben al langs geweest bij de klantenservice (op Utrecht Centraal) waar ik werd doorverwezen naar de NS Klantenservice via telefoon, waar ik werd doorverwezen naar de live chat van NS International. Bij de chat (op de website van NS International) kreeg ik geen gehoor. Vervolgens ging ik door naar de whatsapp chat van NS International. Daar werd ik doorverwezen naar de website https://www.nsinternational.com/nl/na-de-reis/geld-terug-vragen
Ik zie hier alleen de twee opties:
- compensatie voor een vertraagde trein;
- geld terug voor een onterechte afschrijving met OVPay
Beide zijn niet toepasbaar op mijn situatie. Vervolgens werd ik door een medewerker van NS International via whatsapp weer doorverwezen naar NS Klantenservice. Dus ben ik nu hier aanbeland.
Al in al gaat het om “maar” 21 euro maar langzaamaan begint het meer een principekwestie te worden. Ik wil gewoon mijn geld terug en NS doet ongelooflijk onhandig hierover. Ook nog bijkomend probleem is dat ik eigenlijk met de Flixbus zou gaan naar Brussel van Sloterdijk, maar door vertragingen van zowel GVB-bussen en vervolgens vertraging van de NS trein van Centraal naar Sloterdijk heb ik die gemist. Maar omdat dit verschillende vervoerders zijn en het geen 30 minuten vertraging betrof ik daar ook geen compensatie voor krijg. Zo betaal ik ineens driedubbel voor één reis.
Dus, wat nu?
Je zou bijna gaan nadenken om maar met de auto te gaan reizen…