Ja dat mag en ja de poortjes geen gewoon open.
Dit is helaas niet het geval. Eurostar is hier heel strikt mee en er mag alleen ingestapt worden op het vertrek station wat op je ticket staat. Je kunt nog wel met het verkoop punt van je tickets contact op zoeken of een wijziging nog mogelijk is.
Dit is helaas niet het geval. Eurostar is hier heel strikt mee en er mag alleen ingestapt worden op het vertrek station wat op je ticket staat. Je kunt nog wel met het verkoop punt van je tickets contact op zoeken of een wijziging nog mogelijk is.
Naar Londen kan ik mij dat voorstellen naar Parijs is dat nooit een probleem geweest in het verleden. Wat is er veranderd?
Ik heb geen inzage in het besluit om dit aan te passen, maar ik kan je wel een goede gok geven; Dit is hoogstwaarschijnlijk gedaan om zo veel mogelijk uniforme regels aan te houden rond het reizen met Eurostar.
Volgens de algemene voorwaarden van Eurostar moet je binnen 15 minuten na vertrek op je gereserveerde zitplaats zitten. Met 26 minuten reistijd is dat dus al onhaalbaar.
Volgens mij was dit in het Thalys-tijdperk ook al het geval.
Volgens de algemene voorwaarden van Eurostar moet je binnen 15 minuten na vertrek op je gereserveerde zitplaats zitten. Met 26 minuten reistijd is dat dus al onhaalbaar.
Volgens mij was dit in het Thalys-tijdperk ook al het geval.
Maar er zijn er dus 2 die al op Schiphol zijn ingestapt dus die kunnen de plaats echt wel vrijhouden. Dit zijn weer van die regels die ik niet begrijp.
Ik ben zelf overigens ook niet al te lang geleden in de Eurostar ingestapt op Schiphol ipv Amsterdam CS werd totaal geen probleem van gemaakt.
Doet me denken aan een (goedkoop) vliegticket Brussel - Schiphol - Chicago en dan met een oude ronkende Fokker F27 of F50 Cityhopper naar Schiphol om daar op de KL 611 te stappen.
Mag ik ook op Schiphol instappen? Scheelt een boel tijd en parkeerkosten want dan kom ik met de trein vanuit Eindhoven.
KLM: nee, als je niet vanuit Brussel reist is het een ‘no show’ en vervalt je ticket naar Chicago, ook als je online ingecheckt bent voor Brussel - Schiphol.
Voor een trein naar Parijs lijkt het me geen probleem, want geen paspoortcontrole en zo.
Bedankt voor alle reacties. Ja klopt, er zullen al 2 ingestapt zijn op Schiphol.
Er heeft nu net iemand van het gezelschap Eurostar gebeld voor een dubbele check.
Diegene zegt dat het in principe mogelijk is. Alleen als door één of ander reden de trein niet op Rotterdam stopt, dat je dan het geld niet terugkrijgt.
In principe zou dat mogelijk moeten zijn. Ik zie het niet echt gebeuren dat die twee plekken aan anderen worden toegewezen.
Ik zou het risico niet nemen en gewoon eerst naar Schiphol reizen. Rdam is dichterbij maar voor die paar centen is het maar klaar en heb je geen gedoe.
Ik zou het risico niet nemen en gewoon eerst naar Schiphol reizen. Rdam is dichterbij maar voor die paar centen is het maar klaar en heb je geen gedoe.
Het risico om eerst naar Schiphol te reizen kan ook heel groot zijn. Kijk naar alle storingen op die lijn. Eurostar heeft overigens al bevestigd dat het wel is toegestaan.
Strikt genomen mag het van Eurostar niet. Dat hebben ze van de SNCF geërfd. De reden is dat hun prijzen relatie-afhankelijk zijn en het dus heel goed kan dat een korter traject duurder is dan een langer traject. Als het anderzijds in Nederland nooit een probleem is geweest, dan zou ik het wel aandurven.
In hoeverre dit juridisch gezien door de beugel kan, daar durf ik geen uitspraak over te doen.