Ik ben maandagochtend 4 april 2022 rond 8.50 uur uit de Nightjet trein vanaf Zurich uitgestapt op Utrecht Centraal. Mijn ligplek was namelijk drie coupes verder dan waar de fiets stond. De conducteur floot meteen, ik riep naar hem dat ik mijn fiets er nog uit moest halen, en hij riep waarom ik dat niet eerder gedaan had. Hij maakte de deur open waar ik stond maar dat bleek de coupe naast “mijn fiets coupe”. Ik raakte gestresst, de conducteur riep: “je weet toch wel waar je je fiets neergezet hebt”, en ik rende om te kijken of er nog een fiets coupe was. Ik vroeg de conducteur naar het aantal fiets coupes maar hij gaf alleen maar ergernis en ongeduld aan me door. Toen ik even niet meer zocht, bleef de trein toch nog staan (zoveel haast was er dus blijkbaar niet!), ik liep terug en zag mijn fiets staan. Ik riep nog want de conducteurs deur was nog open. Hij vertrok.
Thuis meteen NS international en NS klantenservice gebeld. Daar zijn ze super behulpzaam, begripvol, verloren voorwerp ticket aanmaken en meedenkend maar de systemen bieden weinig info over internationale treinen, en men weet niet wie en waar de fiets zou kunnen zijn. Nu 8 telefoontjes verder, ook met de Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) die de Nightjet exploiteert, en twee keer naar het perron gegaan om in „diezelfde Nightjet trein“ maar dan een-twee dagen later te kijken, is er GEEN fiets gevonden.
HOE KAN DAT?
Kan iemand wel in de planning kijken? Wie heeft die trein schoongemaakt? Kan iemand de mensen vragen die deze trein hebben schoon gemaakt?
Ik heb de fiets in Utrecht zien wegrijden. Hij stond in treinstel 174. Het KAN NIET dat hij in Amsterdam niet gevonden is. Iemand heeft hem eruit gehaald. Hij stond afgesloten, dus iemand heeft ook het slot moeten doorknippen. Dames sportieve fiets. Merk Winora, donkergrijs/zwart, bagagedrager, en aan één kant een zwarte fietstas van het merk B-Twin.