Goedkope treintickets NS International

  • 17 May 2022
  • 7 reacties
  • 210 Bekeken

Ik verbaas me erover dat als ik op 16 mei een mail krijg over extra veel goedkope internationale treintickets op 17 mei goedkope tickets voor juli al niet meer te krijgen zijn. Voel me eigenlijk behoorlijk belazerd. Dit is geen manier om klanten te binden. Schaam je NS.


7 reacties

Ik verbaas me erover dat als ik op 16 mei een mail krijg over extra veel goedkope internationale treintickets op 17 mei goedkope tickets voor juli al niet meer te krijgen zijn. Voel me eigenlijk behoorlijk belazerd. Dit is geen manier om klanten te binden. Schaam je NS.

Tja, juli is natuurlijk het hoogtepunt van de zomervakanties dus dan is er veel vraag.

Badge +3

Ben wel benieuwd naar de inhoud van die e-mail.

Als er nu al voor juli geen beloofde goedkope tickets zouden zijn moet je misschien korter voor de reisdatum (maar natuurlijk wel op tijd) boeken?

Het lijkt me niet dat die goedkope tickets (n.a.v. info in een e-mail dus?) voor ergens in juli nu al uitverkocht zouden zijn.Ā šŸ™„

Reputatie 7

Gaat dit om de kortingsactie met extra veel goedkopeĀ Thalystickets naar Parijs e.d.?

Die zie ik op de site van NS International.Ā 

In juli zijn er doordeweeks nog wel genoeg goedkope tickets (35 euro), maar in de weekenden is het een ander verhaal inderdaad. Hier en daar nog wel een goedkoop ticket, maar dan is de vertrektijd voor veel mensen denk ik ongunstig. De meesten zullen toch in de ochtend willen vertrekken.

Reputatie 2

Iets doet mij vermoeden dat de tickets met de mooie tijden al duur waren voordat NS met die actie begon..

Badge +3

In juli zijn er doordeweeks nog wel genoeg goedkope tickets (35 euro), maar in de weekenden is het een ander verhaal inderdaad. Hier en daar nog wel een goedkoop ticket, maar dan is de vertrektijd voor veel mensen denk ik ongunstig. De meesten zullen toch in de ochtend willen vertrekken.

Oh, dan zal dat het zijn. Dank voor de info en dus weer een ā€˜kat in de zakā€™ of ā€˜dode musā€™ actie van NS InternationalĀ eigenlijk, want deĀ kortingen voor vroegboekers waren er altijd al, toch?

Mijn meningĀ šŸ™„

Voor mijnĀ beeldvorming, er wordt je NU (via een e-mail) korting beloofd voor een reis ergens in juli [over een paar maanden dus pas]Ā die je vervolgens niet kunt boeken?

Wegens niet beschikbaar/reeds uitverkocht? NS logicaĀ šŸ¤£

Reputatie 7
Badge +1

Nee-ben je nou nog niet oud genoeg om dat al vele keren door schade&schande en overdreven verwachtingen te hebben moeten meemaken?

Thalys is i principe geen sociale instelling maar een bedrijf met uiterst dure treinen+trajecten (qua kosten) die dus nooit plekkies die ze toch wel kwijtraken in de ramsj zullen gooien. Dus enkel plekken die toch leeg zouden blijven proberen ze nog te vullen met wat voordeelhalers. EuroStar idem dito.

Overigens kan je, mits slim gepland en als je toch al vrij reizen hebt in NL, voor de helft van dat geld vaak wel dubbel zoverĀ in DE komen. Of met wat zitvlees en geen behoefte aan al te veel luxe vanaf juni met de 9ā‚¬ maandkaart voor lokaalvervoer.

Reputatie 7

Nee-ben je nou nog niet oud genoeg om dat al vele keren door schade&schande en overdreven verwachtingen te hebben moeten meemaken?

Ā 

Dat dacht ik ook. Vroeguh. Toen ik nog jong was. En in Nederland woonde. Maar toen verhuisde ik naar BelgiĆ«. En daar bestaan zeer strenge wetten tegen klantenlokkertjes. Als je een stunt aanbiedt, dan moet je die in voldoende hoeveelheid aanbieden dat iedereen er in redelijkheid van kan profiteren. Anders is het eenĀ oneerlijke handelspraktijk. En die wordt streng bestraft.

Aldus zijn er invallen geweest van de economische inspectie bij de Aldi. En bij tal van Nederlandse firmaā€™s.

Dus de NMBS zou met deze fratsch niet weg zijn gekomen. En zelfs de NS moet oppassen. De Belgische inspecties gaan namelijk graag achter Nederlandse firmaā€™s aan. Zie ookĀ Post NL.

Een gezonde instelling over dit onderwerp. Noem een kat een kat. Noem oplichting oplichting.

Reageer