beantwoord

hoe kom ik naar huis met een geldige ticket en de trein rijdt niet?


ik heb een geldige ticket voor traject Dusseldorf airport- Groningen bij NS international gekocht.

als ik mijn ticket en de informatie op zowel Duitse als Nederlandse side bekijk,dan rijd de trein niet. ik heb aantal keren met klantenservice geschreven,zit nu nog in Kroatoe,ik krijg geen antwoord. enige wat ik begrijp is,vermoedelijk omdat ik veel reis en heel slechte ervaringen heb met nedelandse klantenservice,het is weer komplete chaos tussen Zwolle en Groningen,de ene zegt,je moet via Leeuwaarden(Duitse info) en webside van NL zeggen ze,je moet via Assen. maar hoe kom ik in godsnaam naar Assen? ellende!!

icon

Beste antwoord door Momo 7 May 2022, 21:29

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge

Voor wanneer zou die treinreis zijn?

voor 10.5.2022 id : DNR: DDVLWLW

Uw reisschema en geboekte reservering(en)
10/05/2022 18:09 DÜSSELDORF FLUGHAFEN -> 18:18 DUISBURG HBF DPN28526 * *
10/05/2022 18:26 DUISBURG HBF -> 19:27 ARNHEM CENTRAAL ICE122 * *
10/05/2022 19:41 ARNHEM CENTRAAL -> 20:41 ZWOLLE IC3666 * *
10/05/2022 20:45 ZWOLLE -> 21:42 GRONINGEN IC571 * *
 als U gaat zoeken,er is GEEN VERTREK OM 18.09,en er is een latere verbinding maar dan via OBERHAUSEN. ik begrijp er echt niets van. tot Zwolle kan ik het nog enigziens volgen,maar dan begint echte drama. ik weet echt niet hoe ik van Zwolle naar Groningen moet komen,en op chat kan ik wachten totdat ik ons weeg.Slechte zaak,vorig maand kwam ik uit Bremen in Leer,NS bus kwam 45 minuten later aan voor tripje naar Groningen,omdat Duitsers treinverkeer i.v.m. nieuwe brug plat gegooid hebben tot nader order. Op deze werkwijze,en met zo weinig support richting klant,jaag je de mensen uit de trein! reis al sinds 1971 met NS,maar langzamerhand zakt enthousiasme,elke keer is er wat,of van Schiphol,of Eindhoven maakt niets uit. overigens,traject Zwolle -Groningen is elke jaar minimaal 2 keer in de prijs,wat is daar aan de hand weet niemand .

Reputatie 7
Badge +4

Doorgaans rijden er treinvervangende bussen als een traject er uit ligt. Ok, minder leuk, maar u komt gewoon thuis. De mededeling over een tekort aan bussen heb ik nog niet zo vaak gezien.

Reputatie 7
Badge +3

Tussen Zwolle en Groningen zijn werkzaamheden waardoor er die dag snelbussen tussen Meppel, Assen, Haren en Groningen rijden, er rijden dan geen treinen tussen Meppel en Groningen. Vanaf Zwolle kunt u met de trein naar Meppel en daarna kunt u gebruik maken van de snelbus naar Groningen.

 

Reputatie 7
Badge

De trein naar Duisburg en Oberhausen vertrekt een minuut later en u kunt gewoon in Duisburg overstappen. Tussen Zwolle en Groningen kunt u ook omreizen via Leeuwarden. 

Momo en Vareo,zelfde discrepantie in antwoord. Momo zegt tot Meppel en dan met bus naar Groningen(of Assen?...zegt NS) ne Vareo zegt het volgende ,neem de trein van 18.10 in plaats an 18.09. maar op bahn.de zie je dat ik in Oberhausen moet overstappen naar IC122 en dat staat niet in mijn ticket.

18:10
 – 21:11
| 3h 01min
, 2 Umstiege
RE, ICE, IC
Düsseldorf Flughafen
Zwolle
 
ab 34,90 €
 

bovendien,ik weet nog steeds niet hoe ik van Zwolle naar Groningen kom. ik ben noch zakelijk in Kroatie ,dat maakt communicatie via i-net normaal ,Maar nergens,maar dan nergens vind ik wat ik in Zwolle moet doen,taxi na Groningen? ik denk dat er niets anders overblijft. het is echt gewoon niet te begrijpen dat zo essentielle informatie voor klant/reiziger niet te vinden is.!!!

Reputatie 7
Badge +3

Van Zwolle naar Groningen heeft u gewoon 2 opties, de eerste is met trein naar Meppel en dan snelbus naar Groningen of de tweede optie is via Leeuwarden. In de werkzaamhedeninformatie adviseert NS om niet via Leeuwarden te reizen, maar als u dat wel wilt kan dat wel. Neem in ieder geval geen taxi, tenzij u zelf de kosten ervoor wilt betalen. 

 

Reputatie 7
Badge

De reisplanner geeft wel adviezen via Leeuwarden. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, als je niet Assen als via station invoert bij Opties geeft de reisplanner adviezen via Leeuwarden. Daarom staat er ook om de reis via Assen (dus Assen als via station) te plannen. Maar je kunt zowel via Assen (en dus met een bus) als via Leeuwarden. Maar als iedereen via Leeuwarden reist wordt het daar heel druk en reizigers die geen vrij reizen hebben betalen dan extra. Je moet zelf je eigen afweging maken of je het advies om via Assen te plannen volgt of niet. 

heren bedankt. U reageert  en U merkt wel dat het eigenlijk tekortkoming van NS inzake informatieverstrekking richting klant is. ik zie het welHeeeel eerlijk,ik heb geen gram vertrouwen meer in NS.

aan beide bedankt voor de moeite.

P.S. 10.5 wordt een zeer lange dag voor mij,bus,vliegtuig,trein,bus(?) etc. deze affaire kan ik echt missen,maar bij NS liggen ze er niet wakker van.

Reputatie 7
Badge +3

In mijn geval geen heer maar dame.

En ik zie het niet als een tekortkoming van NS, het advies van NS om te plannen via Assen en dus met de bus is om volle treinen via Leeuwarden te voorkomen en daarnaast te voorkomen dat reizigers die geen vrij reizen hebben teveel betalen. Dat is een keuze van NS. NS moet dan wel zorgen voor voldoende bussen, dat is vandaag helaas niet zo goed gelukt omdat er een groot deel van de dag ook op andere trajecten veel bussen nodig waren wegens herstelwerkzaamheden. 

L.S. Momo..tekortkoming van NS is een feit. reizen is eigenlijk afapraak tussen vervoerder en client,jij vervoert conform afspaak en ik betaal. kan de vervoerder zijn verplichtingen niet nakomen dan heeft hij probeem. als ik 1500 km afleg in paar uur en vervolgens in Leer zoals onlangs(ook niet eerste keer) moet 50 minuten(bus vertraging van NS) wachten op koude stationetje om laatste 50 -60 km naar Groningen af te leggen,dan denkt men anders over vervoerder. Noorden is stiefkind van NS al tientallen jaren. het lijkt alsof Nederlandse grens in Zwolle ligt. ik reis zeer frequent van Schiphol,Rotterdam airport,Eindhoven airport en Duitsland West incl. Bremen,en om de paar maanden elk jaar zijn er problemen met NS trajecten van Zwolle naar LW of GN. ik kom nu min. 1 uur later thuis (met beetje geluk),maar reken op kleine 2 uur. Een ding wil ik nog kwijt,sommige dingen kan je niet met geld-terugave regelen. je moet zorgen dat je goed en betrouwbaar partner bent. en dat is NS in mijn ogen niet.Mij hebben ze uit de trein gejaagd,nogmaals geen gram vertrouwen in NS is er overglebeven. Ik neem volgende keer mijn elektrische city autootje en zij zoeken het maar uit.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge

Dat er bussen zijn van Leer naar Groningen en omgekeerd komt door een kapotte brug in Duitsland. Die nog steeds niet gemaakt is omdat men in Duitsland het geen prioriteit vindt. Verder zijn die bussen niet van NS maar Arriva. 

Reputatie 7
Badge +3

Heel jammer dat u vorige keer in Leer een slechte ervaring had, maar het gaat nu om de huidige situatie. Die is dat u vanaf Zwolle 2 opties heeft om te reizen en NS adviseert de ene optie (via Assen en snelbus). Doet NS dat niet en zitten de treinen via Leeuwarden bomvol en moeten veel reizigers meer betalen voor hun reis dan komen daar weer klachten van. Ik zie daar geen tekortkoming in. 

Werkzaamheden aan het spoor worden overigens door ProRail gedaan en niet door NS. Die werkzaamheden horen er nu helaas eenmaal bij, Nu is het in het noorden, vorige week was Leiden - Haarlem en Geldermalsen - Utrecht en volgdende week of maand is het weer ergens anders. Het noorden is helaas alleen bereikbaar via Zwolle, dat kan NS niet verhelpen, dus als daar wat is dan zorgt dat voor problemen voor het hele noorden. 

Als ik ticket koop bij NS,dan is mijn aanspreekpunt NS en niet Prorail. Als client heb ik niets te maken met hun (onder)aannemer. Hetzelfde verhaal geldt voor Arriva. Traject van Leer naar GN heb ik gekocht bij NS en niet bij Arriva.

Reputatie 5

Er zijn altijd verschillende opties en die kunnen verwarrend zijn, of gekmakend, zeker als er ook aan het spoor gewerkt wordt. Overstappen kan zowel in Duisburg als Oberhausen, maar als ik het goed zie heb je in Oberhausen twee minuten meer. De optimale verbinding met uw ticket is op dit moment als volgt:

18:10 V Düsseldorf Flughafen Gl. 1
18:21 A Duisburg Gl. 12

18:26 V Duisburg Hbf Gl. 13, ICE 122 (naar Amsterdam Centraal)
19:52 A Arnhem Centraal Gl. 9
(wellicht is deze trein verplicht, afhankelijk van het soort ticket)

20:11 V Arnhem Centraal Gl. 3
21:11 A Zwolle Gl. 10

21:22 V Zwolle Gl. 6
21:37 A Meppel Gl. 3

21:48 V Meppel met bus
23:10 A Groningen

Als u vroeg genoeg in Düsseldorf landt raad ik aan alvast een eerdere trein te nemen naar Duisburg, er gaan er veel, bijvoorbeeld om 18:02 van Gleis 5 (een trein naar Minden, Duisburg is de eerste halte).
 

bedankt voor info. ik had al door dat ik meer dan 1,5 uur later naar hus kom dan oorspronkelik(21.42). dat vergeet men niet zo snel na lange reis vooraf. maar ach,wij kleine mensen tellen niet. al jaren is traject Zwolle-Noorden enorm probleem. Elke keer zeggen wij wat,maar men doet alsof zijn neus bloedt.Persoonlijk heb ik deze chaotische toestanden al zo vaak meegemaakt dat ik nu overweeg om toch de route wijzigen en naar Leer reizen,lokaal vervoer naar Weener en Arriva trein naar GN.. ik moet alleen in Duss bahnhof vragen of ik met mijn ticket tot Leer kan reizen,zo niet,koop ik ticket want ik wil op mijn leeftijd van 74 jaar ‘klinisch dood’ thuiskomen.

Reputatie 7
Badge +1

Persoonlijk heb ik deze chaotische toestanden al zo vaak meegemaakt dat ik nu overweeg om toch de route wijzigen en naar Leer reizen,lokaal vervoer naar Weener en Arriva trein naar GN.. ik moet alleen in Duss bahnhof vragen of ik met mijn ticket tot Leer kan reizen.

Dat moet kunnen als dat sneller is dan de huidige dienstregeling via de route die je geboekt had. Een stempel van het Servicepoint van DB is wel handig om vragen van de conducteurs voor te zijn.

Reputatie 7
Badge +1

ER gaat overigens-en dat is nog vlotter- elke 2 uur een express SNELbus Leer-Stad (Gron dus), V. GROn EVEN.30 en Leer ON.30. Check zelf of laatste om 19.30 of 21.30 en of dat haalbaar is.

Helaas zijn die DE treinen enorm ontzettend vaak vertraagd.

Bahnrider...ik heb aantal keren met DB/NS bus meegereisd. Soms ging het goed,paar weken terug tragisch slecht,Op heenweg trein van Leer naar Bremen gemist,op terugweg kwam bus ca. 45 minuten te laat. Hoe dan ook,belangrijkste was om naar Leer te komen. Mijn ticket was geldig behalve beroemde IC122 ook voor regio treinen en andere routes. In Munster had ik bij overstap behoorlijke wachttijd, in Leer kwam de bus gelukkig netjes op tijd,anders had ik de bus naar Weener en Arriva trein naar Groningen genomen. Alles bij elkaar,ik heb aangenamer gereisd dan met NS en half uur eerder naar huis gekomen dan met NS circus. Mensen die dagelijks reizen of uit/naar buitenland reizen worden vaker 'geraakt' ,helaas. Ik vraag mij alleen af,wat voor planoloog ben je als je drukke en enige traject van ca. 80 km zo maar dichtgooit en mensen als sardientjes gaat vervoeren.

 

Reageer