beantwoord

Hoe krijg ik telefonisch kontakt met NS International ?

  • 20 February 2022
  • 5 reacties
  • 233 Bekeken

Heb al uren in de wacht gestaan op 030 - 23 000 23 maar krijg geen kontakt. Op chat wordt ook niet gereageerd. Kan iemand helpen ??

icon

Beste antwoord door Vareo 20 February 2022, 11:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik vrees voor u dat ze zoveel meldingen krijgen dat je er gewoon niet doorkomt.

Dat klopt, maar misschien heeft iemand nog een ander nummer of reageert iemand van NS op mijn vraag.

Het betreft een groepsreis naar Zwitserland vandaag die gisteravond door NS is gecanceld. Heb verder niets van NS gehoord!!!

Reputatie 7
Badge +1

Nou, het lijkt me eerlijk gezegd wat te veel gevraagd zelfs maar te denken dat zij dit überhaupt zouden doen. Treintjes zijn geen airline. En in principe is dat NS-INT niks anders als een wederverkoper, geen reisburo of órganisator. Net als je iets koopt in een winkel en het blijkt niet te deugen: je moet dan toch zelf verhaal gaan halen.

In het weekend is sowieso de bezetting minimaal tot vrijwel afwezig.

Tip/hint: volgende keer bvb treinreiswinkel inschakelen-kan boeken en steun geven

Reputatie 7
Badge +1

Wat betreft de reis heb je in het kort 3 mogelijkheden:

  1. Annuleren en al je geld terug.
  2. Reizen met de eerstvolgende mogelijkheid.
  3. Reizen op een andere dag naar keuze.

Optie 2 en 3 zonder extra kosten. Optie 1 moet via de klantenservice, je kunt dit niet zelf doen. In principe kun je voor optie 2 en 3 gewoon naar het station gaan en vertrekken (ervan uitgaande dat er geen treinen met verplichte reservering zijn), al is het wel handig om daarbij een aantekening te vragen dat je oorspronkelijke reis wegens uitval niet gemaakt kon worden. Treinbinding vervalt automatisch bij uitval/vertraging. Met een groep is het verder wel handig om een nieuwe groepsreservering te hebben (ook zonder kosten natuurlijk). Als NS dat weigert te doen, maak er dan zelf een via DB (uitgaande van een reis via Duitsland, vraag de hele reis in 1 keer en klik op "Nur Sitzplatz”) en vraag achteraf de kosten terug.

Allemaal bedankt voor de reacties; probleem zit erin dat je alleen telefonisch kunt overboeken en dat wij de groep van 6 man bij elkaar willen houden (kleinkinderen etc). Door de uitval van zaterdag zijn de nog rijdende treinen van zondag helemaal volgelopen. Op eigen risico afreizen met ICE geeft zonder reservering extra risico's ivm totaal 4 x overstappen onderweg en omdat nog niet alles in Duitsland weer is vrijgegeven.

Nu nog afrekenen met NS; formulier is al weg.

 

Reageer