Instappen op ander station voor Eurostar ipv 'startstation'
Goedenavond allen,
Ik was net even aan het googlen, maar kon het zo 1-2-3 niet vinden. Ik ga as. donderdag naar London met de Eurostar trein vanaf Rotterdam. Echter wil ik vertrekken vanaf station Schiedam om naar Rotterdam te reizen.Mag ik in Schiedam al instappen met dit Eurostar ticket of moet ik dit nog doen met mijn OV-chipkaart?
Alvast bedankt :)
Bladzijde 1 / 1
U hebt betaald voor de Eurostar, niet voor andere treinen. U zult dus moeten inchecken in Schiedam en uitchecken in Rotterdam.
De volgende keer kun je voor de hele reis boeken op nsinternational.com. Dan krijg je ook tickets voor de hele reis.
Lijkt me niet de bedoeling om gratis tussen Schiedam en Rotterdam te reizen.
@iedereen, okay hartelijk dank. Dan maar even zelf inchecken op schiedam :)
U kunt in Rotterdam uitchecken op het perron zelf eventueel ook door bij een poortje aan de binnenkant uit te checken maar er niet door te lopen.
Ik moest naar Parijs reizen vanuit Schiedam. Daar ingecheckt met ov chipkaart. Op Rotterdam centraal overgestapt op Eurostar. Waarom ziet NS wel dat ik met die trein reis - gezien alle informatie die ik via berichten krijg over perron nummer en vertraging - maar trekken toch €20 af omdat ik niet uitcheck met mijn ov chipkaart in Rotterdam. Moet ik met een loodzware koffer me haasten naar zo’n poortje en dan weer terug naar het perron? Dat kan toch wel klantvriendelijker? Mrl1
U moet gewoon uitchecken. En volgens mij kan dat ook op het perron. En anders Schiedam-Parijs op een ticket kopen bij NS Internationaal. U kunt proberen om die 20 euro terug te krijgen als zijnde vergeten uitcheck.
.....maar trekken toch €20 af omdat ik niet uitcheck met mijn ov chipkaart in Rotterdam. .....
In- en uitchecken is uw verantwoordelijk. Al die berichten welke u ontvangt worden automatisch gegenereerd. Er zit echt niemand met u mee te kijken hoe u te Rotterdam C. terechtkomt.
Echter om het makkelijk te maken staan op de perrons van de Eurostar te Rotterdam (spoor 2) uit- incheck paaltjes voor internationale reizigers.
U kunt uw reis zelf aanpassen via: www.uitcheckgemist.nl
Uitcheckgemist gaat niet helpen als je NS Flex hebt en 20 euro correctietarief ziet. Dat kan wel via de Klantenservice (telefoon, chat, social media) of via Mijn NS.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.