Wellicht heeft het met Black Friday te maken, maar Interrail wordt met 25 procent korting op de normale tarieven aangeboden. Afwijkend is dat het niet een jaar geldig is, maar voor of op 1 juni geactiveerd moet worden. Hoe lang iemand er mee kan reizen, hangt dus af van de pas die gekozen wordt. Nadeel is ook dat hij in de hele zomer alleen te gebruiken is voor mensen met een zogenaamde doorlopende pas, die zijn maximaal drie maanden geldig. Dat is dan tot 31 augustus, maar bedenk dat de meeste passen die looptijd niet zullen hebben. Met het type 15 dagen in twee maanden kom je natuurlijk ook een eind. Daar kun je dan in ieder geval in juli nog mee reizen.
De jeugd- en bejaardenkortingen zijn er net als anders. Het aanbod is uiteraard niet onbeperkt geldig en stopt 28 november. Voor 25 euro extra is er een aan te raden verzekering, het reizen zal voor meesten pas na een flinke periode beginnen.
Hieronder de prijzen voor senioren eerste klas. De jeugd tot 27 is in de tweede klas fors goedkoper uit en de middengroep wat duurder. Dit zijn de prijzen voor de eerste klas, senioren hechten daar meer aan dan jongeren. Klik op de site om de voor u passende optie te zien. De tweede klas is flink goedkoper en met name voor mensen tot 28 jaar interessant.
Bladzijde 2 / 2
Volledig off-topic natuurlijk, maar voor de recreatieve Interrailreiziger is er een prachtig boek
Perron Europa, uitgegeven door Fjord.
Ingedeeld op rondreizen met heel veel thema’s waaronder Naar de bergen, naar het water, door de geschiedenis, de stad etc.
Vol met nuttige hedendaagse tips voor het reizen door Europa
In dagblad Trouw gisteren een leuk artikel over de voor- en nadelen van Interrail. Vrij uitgebreid artikel met goede informatie over toeslagen, treinplanners, reserveringen enz.enz. Zal wel achter een betaalmuur zitten maar ik kon het vandaag in ieder geval nog zo lezen. Als iemand de link heeft voor gratis lezen graag even plaatsen.
De aanbieding voor Interrail met 25 procent korting is er ook dit jaar weer, maar reageer wel voor 17 december. Zeker met de duurdere varianten scheelt het een bak geld. Je hoeft niet meer voor 1 juni je kaart in te laten gaan. De annuleringsregeling is nu ook gunstiger. Altijd afsluiten als je zo ver van te voren koopt.Ik reis zelf eerste klas en een pas voor drie maanden vrij reizen binnen Europa kost €820 euro. dit in plaats van 1039 euro.
Nog een flink bedrag. maar daar heb je ook wel veel voor. Of je naar Helsinki of Barcelona gaat, het is maar wat je wilt. Zelf gebruik ik het ook voor mijn regelmatige reizen in Duitsland zelf. Verstandig, kijk maar eens wat een eersteklas kaartje met de ICE naar Frankfurt kost. Binnen Nederland gebruik ik Dalvrij.
Immers de Nederlandse trajecten zijn maar twee keer vrij van kosten. Altijd in te zetten, maar in principe bedoeld voor de heen- en terugreis door Nederland zonder kosten. Dat redt Bommel natuurlijk niet.
Ik heb in 25 jaar nog maar 1 keer een Interrail omgeruild. De Plus-optie kan voor mij dus niet uit.
7 euro voor annulering en 25 euro kosten als je ook daadwerkelijk annuleert, dan wel tien procent van je kaart, en wat dan het goedkoopste is, vind ik netjes. Maar inderdaad, het is een keuze.
Eerder was het standaard 25 euro meer en persoonlijk vond ik dat al heel netjes. Ik loop als senior natuurlijk meer risico, dat is een fact of life.
Voor 7 euro op een bedrag van € 820 zal ik in ieder geval altijd doen.
Hou de deadline van voor 17 december bestellen wel in de gaten.
Eerder was het standaard 25 euro meer en persoonlijk vond ik dat al heel netjes.
Eerder was het 15% voor annuleren (zonder maximum). Omruilen was en is €15.
Det kn een tijd geleden zo geweest zijn. Dit is pas mijn derde interrail jaar en het is in deze jaren 25. Het belangrijkste is denk ik dat het maximum nu 25 euro is of tien procent, wat maar het goedkoopste is. Netjes lijkt me.
Ik heb natuurlijk een erg dure kaart.Als ik me goed herinner had u er zelfs drie gekocht. Mijn eerste was zelfs met 50 procent korting, beste aankoop ooit.
Ik heb het over annuleren, omruilen zou best een ander tarief kunnen hebben, ga ik me dan toch even in verdiepen, je weet maar nooit.
Hoe dan ook: reageer voor 17 december. Zwitserlandreizigers kunnen niet zonder Interrail, anders zijn de prijzen in dit mooiste land op aarde wel erg hoog.
Det kn een tijd geleden zo geweest zijn. Dit is pas mijn derde interrail jaar en het is in deze jaren 25. Het belangrijkste is denk ik dat het maximum nu 25 euro is of tien procent, wat maar het goedkoopste is. Netjes lijkt me.
Ik heb natuurlijk een erg dure kaart.Als ik me goed herinner had u er zelfs drie gekocht. Mijn eerste was zelfs met 50 procent korting, beste aankoop ooit.
Ik heb het over annuleren, omruilen zou best een ander tarief kunnen hebben, ga ik me dan toch even in verdiepen, je weet maar nooit.
De terugbetalings- en omruilvoorwaarden voor aankoop via interrail.eu staan hier: Op 26/6/24 is ingevoerd dat je de eerste 7 dagen na aankoop zonder kosten een terugbetaling kunt krijgen. Op 8/10/24 zijn de kosten voor een terugbetaling na 7 dagen verlaagd van 15% naar 10% met een maximum van €25.
Als ik mijn reactie zo over lees, beweerde ik dat, maar ok. Ik refereer ook aan dezelfde voorwaarden. Het is in ieder geval een verbetering met eerdere jaren.
Ik raad iedereen interrailreiziger aan om Perron Europa te kopen, zie een paar reacties hierboven.
Het vervolg is wat anders van opzet maar zeer inspirerend, Ik geef een link maar het is ook in de boekhandel en die moeten we wat steunen. Aandacht voor mensen die liever met wat langzamere treinen reizen. Bommel betaalt liever reserveringskosten in de snelle treinen, maar dat is een keuze. Met Interrail kunnen de kosten hiervoor wel flink oplopen.
Mensen, het Interrailaanbod met 25 procent korting is aan het verlopen. Wie het nog wil, doe het nu.
Bommel en zijn Bommelin hebben een eerste klas Global Pass voor heel Europa. Ok, het kost voor een senior 820 euro en met verzekering € 827 pp, maar het levert een besparing op van 500 euro.
Niemand gaat elke dag reizen, maar dan komt het op ongeveer 9 euro per dag voor eerste klas reizen door heel Europa. Weet je wat een enkeletje Frankurt kost? Ik bedoel maar. Je kunt ook naar Tallin, Barcelona, Lugano, Oslo en zelfs Athene.
Doe het vandaag of morgen. Er is een passend aanbod voor iedereen.
Ik las de tekst erover in Perron Europa 2. Ik ga het niet doen, veel te ver en vooral veel te onhandig,, en zou dan als het wel het geval was inderdaad de bootreis nemen vanaf Italië. Mijn. grenzen zijn Midden Italië, Estland, Ierland en Scandinavië. ;-)
Vandaag de laatste dag voor de liefhebbers van een Interrailkaart met 25 procent korting.
Het scheelde mijn meer dan 500 euro voor twee mensen en ik koop er zelf nog eentje extra bij, ik reis vrij veel in de ICE treinen Duitsland in en dat kan ook uit. Het is ook een groot gevoel van vrijheid dat je naar elke plaats in Europa kunt reizen zonder verdere kosten.
Ik herinner me een opmerking van een van onze forumleden die er zelfs drie kocht, al is dat zeker uitzonderlijk.
Creditcard bij de hand en het is zo klaar. Als u geen jongere bent, dan even het vooringevulde aantal bij jongeren weghalen. Neem de verzekering van 7 euro erbij, die is echt belachelijk goedkoop, en je weet maar nooit. Als senior altijd doen, het bedrag gaat nergens over.
Zeker voor jongeren en senioren is het een groot voordeel.
Ik las de tekst erover in Perron Europa 2. Ik ga het niet doen, veel te ver en vooral veel te onhandig,, en zou dan als het wel het geval was inderdaad de bootreis nemen vanaf Italië. Mijn. grenzen zijn Midden Italië, Estland, Ierland en Scandinavië. ;-)
Wat sommige interrailers ook wel doen is bijvoorbeeld vliegen naar bijvoorbeeld Wenen en vanaf daar dan de interrail activeren. Voordeel is dat je dan natuurlijk wat verre bestemmingen wel kan bereiken.
Klopt, ik zag het ook wel om mee heen. Zelf ben ik ook een keer uit Bergen in Noorwegen teruggevlogen. Ik vind vliegen overigens in zijn algemeenheid niet aantrekkelijk. De vlucht is kort en snel maar er is veel gedoe omheen. De boot Oslo-Kiel is trouwens een goed alternatief. Op de veerboten heb je ook een soort hut, die die vergelijken is met een kleine hotelkamer. Vanaf Kiel ben je dan via Hamburg redelijk snel in of natuurlijk uit Nederland.
Ik ben wel heel blij dat de nachttreinen weer terug zijn, maar het aanbod is helaas veel en veel te laag voor de vraag. ‘s Avonds instappen en ‘s ochtends wakker worden in Wenen is ook zo gek nog niet. Oostenrijk kent zelfs een binnenlandse nachttrein naar Wenen, vanaf een stukje over de Zwitserse grens.
Eerder kocht ik in Parijs ‘s avonds een kaartje naar Rotterdam, fiets mee en direct om elf uur weg, tja.
Interrail vereist wel wat zelfredzaamheid. en je moet een beetje met verrassingen kunnen omgaan.
Maar je opmerking van een gedeelte vliegen is heel waardevol @Henkpeetersen
Treinreizen door Europa is tegenwoordig een hele uitdaging. Mijn reis naar Wenen-Krakau-Boedapest een paar maanden geleden verliep niet helemaal volgens plan, veel problemen. Overigens is Interrail niet zo interessant voor mij, ik ben met losse tickets goedkoper uit. Ik laat de aanbieding schieten.
‘t kan verkeren.;-) De nachttrein naar Wenen ging goed en de avond er op van Wenen naar Krakau weer een slaaptrein. Ik kende Polen nog uit de communistische tijd en verwachtte een merk rammel maar het was de modernste slaapwagen waar ik ooit in lag. Om zes uur er uit in Krakau was wat minder. ;-) Dan is het voor mij nog nacht. Prachtstad.
Ik mocht niet mee in de Nightjet naar Wenen, en ik kwam om 21.45 i.p.v. 13.45 aan in Krakau
Pfff, dat is inderdaad niet best.
Om zes uur in Krakau, had voor ‘s avonds een overnachting. Moest de dag er op vroeg met de trein weg en voor het ontbijt. Geen probleem, mocht de trolley laten staan en aanschuiven aan het ontbijt omdat ik die anders zou missen. Een praatje helpt: de receptioniste bleek een schoonzus in Gouda te hebben, en op 700 meter van mijn huis. Prima ontbijt ook: Hotel Barstowa, vlakbij het station.
Ik kwam er ‘ s avonds achter dat de film van Schindler list waar de Joden over de brug gaan van de verkeerde kant was gefilmd. Er staan nu aan de goede kant hoge flatgebouwen en die waren er toen nog echt niet.
Indrukwekkend stuk geschiedenis daar, al word je er niet vrolijk van. Zeker niet omdat ik overdag in Auschwitz was. Moet iedereen eens meegemaakt hebben.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.