beantwoord

Kaarte tot de grens - is dat Roosendaal?

  • 22 August 2023
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

Ik heb een ticket naar Brussell gekocht met 100% korting in NL. MAAR nu blijkt dat de Keuzedag die ik daarvoor wilde gebruiken, verlopen is. Ik moet dus een los ticket kopen tot de grens. Is dat tot Roosendaal?

icon

Beste antwoord door iMark 22 August 2023, 10:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

De treinen naar Brussel gaan via Hazeldonk Grens, niet via Roosendaal. Of u moet de stopper Roosendaal-Antwerpen gebruiken.

Nee, de grens is de grens en die ligt op enkele honderden meters ten noorden van station Essen.

Aangezien u al een kaartje gekocht hebt naar Brussel met 100% korting is het het meest handige een kaartje naar Essen bij te kopen. Dan betaalt u alleen het stukje van de grens tot station Essen dubbel.

Reist u toch via Breda dan geldt hetzelfde maar dan voor een extra ticket naar Noorderkempen i.p.v. naar Essen.

Reputatie 7
Badge +1

Nee, de grens is de grens en die ligt op enkele honderden meters ten noorden van station Essen.

Aangezien u al een kaartje gekocht hebt naar Brussel met 100% korting is het het meest handige een kaartje naar Essen bij te kopen. Dan betaalt u alleen het stukje van de grens tot station Essen dubbel.

Reist u toch via Breda dan geldt hetzelfde maar dan voor een extra ticket naar Noorderkempen i.p.v. naar Essen.

Dubbel betalen is nergens voor nodig. Je kunt bij NSI gewoon een kaartje kopen met 100% korting in België.

Reputatie 7
Badge +3

Op het ticket moet staan via welk grenspunt het ticket geldig is: Hazeldonk grens of Roosendaal grens. Al naar gelang de route die op ticket staat moet je een aanvullend kaartje kopen.

Ticket via Hazeldonk grens? Dan een kaartje bijkopen tot Noorderkempen. Geef als korting aan: Vrij reizen op traject in België (je hebt al voor België betaald met je andere ticket). En waarschijnlijk ook 40% korting in Nederland. Dit is de route van de IC Brussel.

Ticket via Roosendaal grens? Dan een kaartje bijkopen tot Essen. Kortingen werken identiek.
Dit is de route van de stoptrein Roosendaal - Antwerpen Centraal.

Reageer