Skip to main content
Mijn vriendin had een actie retour kaartje voor €40,- gekocht voor de thalys. Ze kan niet meer dus wil ik hem overkopen, alleen hoorde ik dat de kaartjes op je id staan. Klopt dit, of kan ik het kaartje gerust overnemen?

U moet de verantwoordelijkheid bij uzelf neerleggen en niet bij een ander. U heeft iets te koop aangeboden dat u niet mocht verkopen. U handelt onwettig. Iemand die u heeft besodemieterd nog belachelijk maken ook, is op zijn minst respectloos. U wilt ook niet opgelicht worden, doe het dan zelf bij een ander ook niet. Dat is voor iedereen beter.


Dan geeft u toch gewoon het geld dat u ten onrechte heeft ontvangen aan hem terug? Eerlijk is eerlijk en dit is eenvoudig te bedenken.

Tom ik vind het wel echt een onaardig iemand want de man die ze heeft gekocht kon zien dat ze op mij naam staan

Een advocaat huren. Het is wel wat duurder dan een e-ticket.:grinning:

 

Bericht aan gepast door moderator. Reden: grof taalgebruik.

 


Die persoon was blijkbaar dom genoeg een e-ticket die al op naam stond te kopen van iemand anders. Maar u zat fout door deze te koop aan te bieden, dat is tegen de voorwaarden en iemand anders mag daar niet mee reizen.

Wat wel zou kunnen is een couponcode voor een tickets te koop aanbieden, daarmee kan de koper zelf het ticket op zijn of haar naam zetten. In dit geval zou ik inderdaad die persoon zijn geld terug geven aangezien u fout zat.


Voor 40 eurietjes een rechtzaak aanspannen? Lijkt me niet de moeite.


Dan geeft u toch gewoon het geld dat u ten onrechte heeft ontvangen aan hem terug? Eerlijk is eerlijk en dit is eenvoudig te bedenken.


Interessant. Hoe wil de gebruiker u aanklagen? Voor de rechtbank?

Ja hij wil een rechtzaak tegen me aanspannen als ik z’n geld niet terug geef


Een boete (UvB) van €50 plus de ritprijs, want alleen de persoon wiens naam op dat kaartje staat mag ermee reizen. Een e-ticket die al op naam is gezet (verzilverd) kun je oneindig veel keer uitprinten waardoor er anders meerdere personen mee zouden kunnen reizen.

IK HEB DE KAARTJES VERKOCHT EN DE GEVOLGEN VOOR MIJ ?

Het is niet nodig hier te gaan schreeuwen. De boete is voor degene die ermee reist en gecontroleerd wordt. En als dat gebeurt zal die persoon waarschijnlijk bij jou verhaal komen halen. Aan de andere kant, mensen die van de regels op de hoogte zijn zullen geen kaartje overkopen die al op naam staat. 

In de voorwaarden staat ook “Het E-ticket is persoonlijk en niet overdraagbaar.”


Een advocaat huren. Het is wel wat duurder dan een e-ticket.:grinning:


Interessant. Hoe wil de gebruiker u aanklagen? Voor de rechtbank?


Ik heb de kaartjes die op mijn naam staand verkocht.

de gebruiker wil de kaartjes nu niet meer gebruiken en wilt me aanklagen.

wat zijn de gevolgen voor mij en wat kan ik het best doen ?


Een e-ticket is pas geldig als die samen met het juiste ID getoond kan worden. Er zijn conducteurs die daar wel degelijk op controleren. In de ICBrussel gebeurt dit vaak, maar daarbuiten zeker ook. Dat is dan inderdaad vijftig euro plus het kaartje van de trein. Als meer conducteurs dit doen is het probleem zo opgelost. E-tickets moeten wel op naam zijn, gezien de wijze waarop het kan worden gekocht.

 

IK HEB DE KAARTJES VERKOCHT EN DE GEVOLGEN VOOR MIJ ?

 

Uw naam staat er op, het is helder wie het heeft verstrekt, dus honderd keer: Ik mag de boel niet besodemieteren, ook niet als ik het stoer vind. :innocent:


Okee. Als het kaartje op naam is dan mag het niet door iemand anders gebruikt worden. De gevolgen als het fout gaat zullen denk ik vooral voor de gebruiker van het kaartje zijn. In hoeverre er gevolgen zijn voor de verkoper weet ik niet. 


@Yaiheijer Waarom zou je een kaartje verkopen dat op jouw naam staat?

Ik kon ze niet gebruiken of omruilen


Een boete (UvB) van €50 plus de ritprijs, want alleen de persoon wiens naam op dat kaartje staat mag ermee reizen. Een e-ticket die al op naam is gezet (verzilverd) kun je oneindig veel keer uitprinten waardoor er anders meerdere personen mee zouden kunnen reizen.

IK HEB DE KAARTJES VERKOCHT EN DE GEVOLGEN VOOR MIJ ?


@Yaiheijer Waarom zou je een kaartje verkopen dat op jouw naam staat?


Een boete (UvB) van €50 plus de ritprijs, want alleen de persoon wiens naam op dat kaartje staat mag ermee reizen. Een e-ticket die al op naam is gezet (verzilverd) kun je oneindig veel keer uitprinten waardoor er anders meerdere personen mee zouden kunnen reizen.


Stel je verkoopt kaartjes die op jouw naam staan door en iemand koopt ze. Wat zouden de gevolgen kunnen zijn?


Hoog tijd dat de Spoorwegen hier flexibeler in worden! Dat wint concurrentie op vliegen. Ik wel best 25 euro omboek kosten betalen!
NS International bedoelt KJ ws.
Maar NS verkoopt de kaartjes met die voorwaarden. Als er klachten zijn over de voorwaarden zouden jullie daar iets mee moeten doen.
Vanuit ons zal er geen actie ondernomen worden. Jullie, als klanten en reizigers kunnen dat natuurlijk wel, maar wij zullen ons niet bemoeien met de voorwaarden van een internationale collega-vervoerder.
Voor degenen onder ons die Frans kunnen lezen is hier een vraag en antwoord van de SNCF over het op naam zetten van e-tickets.



http://questions.sncf.com/questions/847285-impossible-modifier-nom-e-billet



De SNCF beweert dat een e-ticket nog vlak voor vertrek kan worden uitgeprint en dus in geval van verlies of diefstal nog een een keer geprint kan worden.

Een papieren ticket bestaat slechts als papieren ticket en kan bij verlies of diefstal niet opnieuw geprint worden.



Ik heb idee dat ze bij de SNCF maar wat uit hun nek lopen te kletsen om maar niet het fundamentele probleem van de indeplaatsstelling op te lossen.

1. De meeste tickets (in het geval van Thalys en TGV alle tickets) zijn slechts geldig op 1 datum, voor 1 trein en voor 1 stoel. Het heeft dus geen zin om met meerdere prints van hetzelfde ticket aan te komen zetten.

2. Het reserveringsysteem van SNCF werkt met klantdossiers. Het is dus heel wel mogelijk om duplicaten van verloren tickets uit te printen.



Misschien dat het probleem van niet kunnen regelen van de indeplaatsstelling door NS International kan worden aangekaart bij de SNCF en Thalys. De verzamelde spoorwegen moeten dit toch beter kunnen regelen dan Ryanair en EasyJet.
Maar met jullie e-tickets kan je frauderen KJ terwijl Thalys tickets een stoelnummer en treinnummer hebben en je ze dus niet eindeloos kan printen en mee kan reizen op 1 dag.

Ja maar zonder tenaamstelling kun je ze wel vroeg in de voorverkoop kopen en dan op het laatste moment tegen een hogere prijs doorverkopen aan mensen die dan plotseling op reis moeten en die anders de volle prijs zouden betalen. Dat kost Thalys dus gewoon geld.




Hoe stel je je dat in de praktijk voor, dat tegen een hogere prijs doorverkopen? Kijk voor de grap eens op Marktplaats. Er worden een paar tickets aangeboden maar tegen een lagere prijs dan waarvoor de tickets gekocht zijn. In feite zijn dat indeplaatstellingen omdat mensen zelf niet kunnen reizen en niets terugkrijgen bij annulering. Er is helemaal geen zwarte markt.



Als er een probleem zou zijn met zwarthandel had Thalys al lang de opnaamstelling van papieren tickets ingevoerd. Maar wie gaat er naar het station om enorme hoeveelheden tickets tegen het laagste tarief op te kopen om die vervolgens te proberen tegen een hogere prijs door te verkopen? Voor welke data zou dat wat opleveren? Op welke tijdstippen? Als dit lucratief was, was de handel er lang ingesprongen.
Bovendien zijn goedkope tickets ook via de balies te koop en die staan niet op naam.



Dat is veel lastiger doorverkopen.



Los daarvan, als je het niet eens bent met de verkoopvoorwaarden moet je gewoon geen ticket bij Thalys kopen. Als je het wel koopt moet je niet na afloop gaan zeuren over de verkoopvoorwaarden.




Ik heb voor dergelijke situaties een reis- en annuleringsverzekering.

Maar je kunt niet ontkennen dat het niet mogelijk maken van een indeplaatstelling tamelijk idioot is wanneer tickets tegen dezelfde tariefvoorwaarden zonder opnaamstelling via de balie verkocht worden.
@Val

U kunt er dus vanuit gaan dat u het kaartje van uw vriendin gewoon kan gebruiken.

Reageer