Kaartje overkopen | NS Community
beantwoord

Kaartje overkopen


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Mijn vriendin had een actie retour kaartje voor €40,- gekocht voor de thalys. Ze kan niet meer dus wil ik hem overkopen, alleen hoorde ik dat de kaartjes op je id staan. Klopt dit, of kan ik het kaartje gerust overnemen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 29 June 2016, 14:45

Bekijk origineel

46 reacties

Vanuit ons zal er geen actie ondernomen worden. Jullie, als klanten en reizigers kunnen dat natuurlijk wel, maar wij zullen ons niet bemoeien met de voorwaarden van een internationale collega-vervoerder.
Reputatie 7
Badge +3
Maar NS verkoopt de kaartjes met die voorwaarden. Als er klachten zijn over de voorwaarden zouden jullie daar iets mee moeten doen.
NS International bedoelt KJ ws.
Hoog tijd dat de Spoorwegen hier flexibeler in worden! Dat wint concurrentie op vliegen. Ik wel best 25 euro omboek kosten betalen!

Stel je verkoopt kaartjes die op jouw naam staan door en iemand koopt ze. Wat zouden de gevolgen kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Een boete (UvB) van €50 plus de ritprijs, want alleen de persoon wiens naam op dat kaartje staat mag ermee reizen. Een e-ticket die al op naam is gezet (verzilverd) kun je oneindig veel keer uitprinten waardoor er anders meerdere personen mee zouden kunnen reizen.

Reputatie 7
Badge

@Yaiheijer Waarom zou je een kaartje verkopen dat op jouw naam staat?

Een boete (UvB) van €50 plus de ritprijs, want alleen de persoon wiens naam op dat kaartje staat mag ermee reizen. Een e-ticket die al op naam is gezet (verzilverd) kun je oneindig veel keer uitprinten waardoor er anders meerdere personen mee zouden kunnen reizen.

IK HEB DE KAARTJES VERKOCHT EN DE GEVOLGEN VOOR MIJ ?

@Yaiheijer Waarom zou je een kaartje verkopen dat op jouw naam staat?

Ik kon ze niet gebruiken of omruilen

Reputatie 7
Badge

Okee. Als het kaartje op naam is dan mag het niet door iemand anders gebruikt worden. De gevolgen als het fout gaat zullen denk ik vooral voor de gebruiker van het kaartje zijn. In hoeverre er gevolgen zijn voor de verkoper weet ik niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Een e-ticket is pas geldig als die samen met het juiste ID getoond kan worden. Er zijn conducteurs die daar wel degelijk op controleren. In de ICBrussel gebeurt dit vaak, maar daarbuiten zeker ook. Dat is dan inderdaad vijftig euro plus het kaartje van de trein. Als meer conducteurs dit doen is het probleem zo opgelost. E-tickets moeten wel op naam zijn, gezien de wijze waarop het kan worden gekocht.

 

IK HEB DE KAARTJES VERKOCHT EN DE GEVOLGEN VOOR MIJ ?

 

Uw naam staat er op, het is helder wie het heeft verstrekt, dus honderd keer: Ik mag de boel niet besodemieteren, ook niet als ik het stoer vind. :innocent:

Ik heb de kaartjes die op mijn naam staand verkocht.

de gebruiker wil de kaartjes nu niet meer gebruiken en wilt me aanklagen.

wat zijn de gevolgen voor mij en wat kan ik het best doen ?

Reputatie 7
Badge

Interessant. Hoe wil de gebruiker u aanklagen? Voor de rechtbank?

Reputatie 7
Badge +4

Een advocaat huren. Het is wel wat duurder dan een e-ticket.:grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Een boete (UvB) van €50 plus de ritprijs, want alleen de persoon wiens naam op dat kaartje staat mag ermee reizen. Een e-ticket die al op naam is gezet (verzilverd) kun je oneindig veel keer uitprinten waardoor er anders meerdere personen mee zouden kunnen reizen.

IK HEB DE KAARTJES VERKOCHT EN DE GEVOLGEN VOOR MIJ ?

Het is niet nodig hier te gaan schreeuwen. De boete is voor degene die ermee reist en gecontroleerd wordt. En als dat gebeurt zal die persoon waarschijnlijk bij jou verhaal komen halen. Aan de andere kant, mensen die van de regels op de hoogte zijn zullen geen kaartje overkopen die al op naam staat. 

In de voorwaarden staat ook “Het E-ticket is persoonlijk en niet overdraagbaar.”

Interessant. Hoe wil de gebruiker u aanklagen? Voor de rechtbank?

Ja hij wil een rechtzaak tegen me aanspannen als ik z’n geld niet terug geef

Reputatie 7
Badge +4

Dan geeft u toch gewoon het geld dat u ten onrechte heeft ontvangen aan hem terug? Eerlijk is eerlijk en dit is eenvoudig te bedenken.

Reputatie 7
Badge

Voor 40 eurietjes een rechtzaak aanspannen? Lijkt me niet de moeite.

Reputatie 7
Badge +3

Die persoon was blijkbaar dom genoeg een e-ticket die al op naam stond te kopen van iemand anders. Maar u zat fout door deze te koop aan te bieden, dat is tegen de voorwaarden en iemand anders mag daar niet mee reizen.

Wat wel zou kunnen is een couponcode voor een tickets te koop aanbieden, daarmee kan de koper zelf het ticket op zijn of haar naam zetten. In dit geval zou ik inderdaad die persoon zijn geld terug geven aangezien u fout zat.

Dan geeft u toch gewoon het geld dat u ten onrechte heeft ontvangen aan hem terug? Eerlijk is eerlijk en dit is eenvoudig te bedenken.

Tom ik vind het wel echt een onaardig iemand want de man die ze heeft gekocht kon zien dat ze op mij naam staan

Een advocaat huren. Het is wel wat duurder dan een e-ticket.:grinning:

 

Bericht aan gepast door moderator. Reden: grof taalgebruik.

 

Reputatie 7
Badge +4

U moet de verantwoordelijkheid bij uzelf neerleggen en niet bij een ander. U heeft iets te koop aangeboden dat u niet mocht verkopen. U handelt onwettig. Iemand die u heeft besodemieterd nog belachelijk maken ook, is op zijn minst respectloos. U wilt ook niet opgelicht worden, doe het dan zelf bij een ander ook niet. Dat is voor iedereen beter.

Reageer