beantwoord

kan ik een trein eerder nemen als ik internationaal ticket heb geboekt?

  • 12 November 2023
  • 1 reactie
  • 257 Bekeken

Hallo,

in het voorjaar willen wij met de trein vanuit noord Nederland richting Parijs. Overstappen op Zwolle en vervolgens Schiphol.

Nu heb ik gezien dat de overstap op Schiphol maar 7 min is. dit vind ik voor de heenweg wat krapjes. Ook omdat er overal staat dat de Eurostar 5 min voor vertrek al sluit. houden we dus maar een paar min over met koffers ed. en als we die trein missen kunnen de hele reis opgeven aangezien we geen volgende Eurostar mogen nemen.

Nu was ons idee om te boeken via NS internationaal aangezien dit behoorlijk goedkoper is dan los via NS en Eurostar. Dan nu de vraag; kunnen wij als wij bijv de trein boeken van 6.30 met overstap op Schiphol om 8.30 ook al om 5.30 vanuit het noorden vertrekken?  Dan vervolgens een uur wachten op Schiphol en dan alsnog de Eurostar nemen van 8.30 zodat je ruim op tijd bent voor de trein en geen hinder ondervind bij het overstappen? Of bestaat hier treinbinding en moeten we precies volgens het kaartje de trein van 06.30 uit noord Nederland nemen?

icon

Beste antwoord door MoDe 12 November 2023, 14:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Voor Nederlandse treinen bestaat geen treinbinding, voor de Eurostar wel. Je mag dus een eerdere trein naar Schiphol nemen.

 

Reageer