beantwoord

Kan ik ook vanaf andere station dan aangegeven op ticket door poortjes met thalys

  • 5 September 2022
  • 8 reacties
  • 2225 Bekeken

Hi, 

Ik heb een booking gedaan voor de Thalys voor drie passagiers, alle tickets vanaf Amsterdam centraal. 

Maar kan 1 van de reizigers ook vanaf Rotterdam centraal instappen ipv Amsterdam centraal? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 September 2022, 18:08

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag elsaclaesen en welkom bij de NS Community!

Ja, dit kan wel, maar wordt ten zeerste afgeraden. Als een gereserveerde zitplaats niet ingenomen wordt vanaf het station dat deze gereserveerd is, dan kan een Train Manager de betreffende zitplaats vrijgeven en bestaat er een kans dat deze door iemand anders in gebruik wordt genomen bij een volgend station.

Badge +3

Als er vanuit Amsterdam al twee van de drie in de trein zitten kunnen die toch bij de treinmanager aangeven dat de ander in Rotterdam opstapt?

Of is er instapcontrole en vervalt een reservering automatisch bij een no-show? Dan nog zou het wel erg toevallig zijn als iemand anders na vertrek een last-minute ticket boekt voor precies die zitplaats.

Ik weet niet hoe dit in de praktijk precies werkt. Dit is wat wij bekend hebben hoe de Thalys handelt bij reizigers die opstappen op een later station dan vanaf waar het ticket geboekt is. Dat is dan ook alles wat ik zelf kan aangeven, helaas.

Ik zie nu zelfs dat deze informatie is bijgewerkt met “Er mag alleen in- of uitgestapt worden op het station dat op het ticket vermeld staat”. Als alle tickets vanaf Amsterdam zijn, dan kan ik dus enkel adviseren dat ook alle reizigers opstappen in Amsterdam.

Hi @Stijn NS 

Dank voor de reactie!

Maar ik heb vanmiddag met de Thalys gebeld en die gaf aan dat het wel gewoon mag.

En dat de 2 personen die vanaf Amsterdam opstappen inderdaad moeten aangeven dat de 3e reiziger opstapt in Rotterdam. 

Waar heb je onderstaande info gelezen? 

Er mag alleen in- of uitgestapt worden op het station dat op het ticket vermeld staat”.

Dit haal ik uit onze interne informatiebronnen, maar ook op deze pagina wordt het geadviseerd.

Als de Thalys aangeeft dat het geen probleem is, dan zou ik dat aanhouden. Dat is uiteindelijk de vervoerder waar je mee reist, onze informatie is dan mogelijk verouderd.

Reputatie 7
Badge +3

In de praktijk zal het niet vaak een probleem opleveren. Maar het treinpersoneel kan de plaats aan iemand anders geven 15 minuten na vertrek uit Amsterdam. 

Er zijn dagen dat er bijvoorbeeld een eerdere trein is uitgevallen en mensen dan met jouw trein meegestuurd worden. Dan zit er in Schiphol echt iemand anders op je gereserveerde plaats als je in Rotterdam instapt.

Reputatie 7
Badge

Ik zou het er niet op wagen. Dus allemaal vanaf Amsterdam.

Hi allemaal, bedankt voor de reacties!

Ik denk toch dat we het erop wagen, aangezien de service medewerker van de Thalys zelf heeft aangegeven dit dat gewoon mogelijk is. 

Reageer