Skip to main content

Ik ga 17 april t/m 21 april naar Kopenhagen met 5 man, maar in die periode is er geen EC Hamburg-Kopenhagen. Heeft iemand hiervoor een verklaring of eventueel een datum wanneer die wel beschikbaar komt (misschien iets met nieuwe dienstregeling).

Weet iemand trouwens ook wanneer er via DB zitplaatsen voor de EC te verkrijgen is?

Ga van Enschede Eschmarke naar Lund (enkel tot Kopenhagen een kaartje nodig)

Internationale tickets kopen is anno 2024 nog steeds erg moeilijk. Zie ook dit topic

Er zijn werkzaamheden of de dienstregeling is nog niet vrijgegeven. Ik zie op bahn.de wel adviezen via Niebüll maar dat is een behoorlijk eind om. Voor de terugreis worden ook geen prijzen aangegeven.

Hallo Jorik2898 en welkom bij de NS Community,

Ik durf er geen antwoord op te geven, maar ik zie dat Vareo wel al een antwoord heeft gegeven. Hopelijk wordt er snel meer duidelijk.

Al een poging gedaan op site van DDB? Dat is de Deense Staatsspoorwegen. Zie dat ook in het Engels wordt weergegeven. 

Treinreiswinkel in Leiden is een internationaal experts met internationale reizen. Heb zelf een treinreis Hamburg - Kopenhagen bij Treinreiswinkel geboekt: 

https://www.treinreiswinkel.nl/

Destijds kon je ze telefonisch bereiken. En kon je bij hun vestigingen binnenlopen. En je treinreis laten boeken. Tegenwoordig is het online. Dat is lastiger. 

DB (bahn.de) is doorgaans de beste plek om dit te boeken. Als er geen rechtstreekse treinen in de dienstregeling staan, dan zijn er waarschijnlijk werkzaamheden en moeten de vervangende treinen of bussen nog worden toegevoegd.

Al een poging gedaan op site van DDB? Dat is de Deense Staatsspoorwegen. Zie dat ook in het Engels wordt weergegeven.

Je bedoelt DSB. Die zullen misschien de vervangende dienstregeling iets eerder hebben maar tickets zijn daar niet per se goedkoper (en reserveringen zeker niet).

Treinreiswinkel in Leiden is een internationaal experts met internationale reizen. Heb zelf een treinreis Hamburg - Kopenhagen bij Treinreiswinkel geboekt: 

De Treinreiswinkel boekt dit ook via DB en zij kunnen geen dienstregelingen verzinnen die DB nog niet heeft.

De Treinreiswinkel boekt dit ook via DB en zij kunnen geen dienstregelingen verzinnen die DB nog niet heeft.

Klopt natuurlijk, maar ik vond de treinreiswinkel ook wel erg handig toen ik een 10-daagse interrailreis maakte en ik veel reserveringen had. Dat gezegd hebbende voor een traject Enschede-Kopenhagen v.v. zou dat niet nodig (moeten) zijn. Het gaat hier maar om één traject tenslotte. April is nog een tijd te gaan. Ik zou het half december nog eens proberen.  

Je bedoelt DSB. Die zullen misschien de vervangende dienstregeling iets eerder hebben maar tickets zijn daar niet per se goedkoper (en reserveringen zeker niet).

Bedoel inderdaad DSB. Wat me destijds verbaasde dat de tickets richting Kopenhagen goedkoop waren. Want de meeste dingen in Denemarken zijn duurder dan in Nederland. 

Maar weet niet hoe het nu is. 

In februari 2023 ben ik met de trein naar Malmö geweest. Boeken deed ik eind november 2022. Ik zou gewoon bahn.de regelmatig in de gaten houden, wie weet wordt het binnenkort vrijgegeven. De treinreiswinkel heb je niet nodig, zelf boeken via bahn.de gaat prima.

Deze is niet gemakkelijk op te lossen. Zo te zien zijn er werkzaamheden want de route tussen Hamburg en Kolding is niet boekbaar. Eén dag eerder (16 april) rijdt de trein nog wel. Misschien is dat een optie voor de heenweg?

Voor de terugweg misschien handiger om met een veerboot te gaan, bv Trelleborg-Rostock (niet al te ver van Lund) of als je een uitstapje en een nachtboot wilt Göteborg-Kiel?

Reageer