Skip to main content

Ik lees zojuist op het nieuwe NS blogbericht dat er vanaf december nieuwe treinverbindingen zullen rijden tussen Amsterdam/Rotterdam en Brussel zuid. Een zeer goede investering en zeer benieuwd hoe de belgische intercity door het Nederlandse landschap zal rijden. Alleen heb ik hier twee vragen/opmerkingen over. Mag je zo ook met de Eurocity direct in het binnenland reizen met de ov-chipkaart? Zelfde geldt voor de Eurocity tussen Rotterdam en Breda. 

Verder lijkt het mij dat die Intercityrijtuigen + traxx van de Belgische spoorwegen niet over de HSL rijden. Waarom hebben ze er dan niet voor gekozen om ook te stoppen op station Dordrecht? Hier rijdt op dit moment alleen nog maar 2x per uur een sprinter naar Brabant. Deze intercityverbinding zal daar een mooie toevoeging aan zijn. 

Ik hoor graag jullie mening. 

De EC Direct mag tussen Amsterdam en Rotterdam gewoon als binnenlandse trein worden gebruikt.

Voor de EC geldt dat tussen Rotterdam en Breda.

De EC Rotterdam-Breda-Brussel heeft dezelfde dienstregeling als de IC Brussel nu en zal tussen Rotterdam en Breda wel degelijk over de HSL rijden.

Reageer