Skip to main content
beantwoord

Nightjet Advies Vervalt 29/05/24

  • 28 May 2024
  • 11 reacties
  • 417 Bekeken

Hallo,

Ik heb morgen 2 tickets van Innsbruck naar Amsterdam met de Nightjet. Nu staat er in de NS International app opeens "De overstap in uw reis niet mogelijk" en als je hem online opzoekt staat er "Dit advies vervalt". We hebben geen mail gehad dat de reis niet doorgaat oid maar zijn toch benieuwd wat er aan de hand is. Rijdt de trein morgen gewoon? Of moeten we iets anders regelen?

 

 

11 reacties

Reputatie 6

Hey Mmariet23. Welkom bij de NS Community!

Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze Internationale afdeling om kijken wat je opties nu zijn. Ik zie inderdaad namelijk dat de NightJet uit lijkt te vallen.

Reputatie 7
Badge

De melding dat een overstap niet mogelijk is, duidt er meestal op dat twee treinen niet meer op elkaar aansluiten doordat de trein waarmee je aankomt later aankomt of de trein waarmee je weer weg moet eerder vertrekt. Dit lijkt dus niet een probleem met alléén de Nightjet. Kan het zijn dat je een reis hebt gepland waarvan het traject met de Nightjet maar een deel is?

Reputatie 7
Badge +2

Volgens de OeBB rijdt de bewuste Nightjet gewoon en volgens DB ook.

Uitsluitend als ik bij NS International kijk krijg ik de melding die TS aangeeft, maar ook een alternatief advies met de 40420 vanaf Innsbruck naar Nürnberg en daar midden in de nacht een overstap op de 40490 naar Amsterdam.
Dat zijn precies de twee treindelen die normaal combineren (uit Innsbruck en Wenen) om samen naar Amsterdam te rijden. Maar NS bevestigd daarmee indirect wel dat die trein dus gewoon uit Innsbruck gaat vertrekken.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er ergens een afwijking zit in tot waar de NS Vectron vannacht mee gaat, waardoor er morgennacht een extra locwissel in zit. Ook via NSI krijg ik namelijk de 420 zelf er wel als rijdend uit vanaf Nürnberg, maar eveneens niet vanaf München waar de NS loc er normaal voor komt.

Reputatie 7
Badge

Deze trein lijkt gewoon te rijden volgens DB, Nightjet en NS Internationaal. Al weet je het nooit met Nightjet. 

Reputatie 7
Badge +2

Deze trein lijkt gewoon te rijden volgens DB, Nightjet en NS Internationaal. 

Volgens NSI juist niet:

 

Maar als alternatief dus wel deze, waaruit dus blijkt dat beide delen die normaal combineren kennelijk gewoon rijden:

 

Reputatie 7
Badge

Dan vrees ik het ergste voor @Mmariet23 

Hey Mmariet23. Welkom bij de NS Community!

Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze Internationale afdeling om kijken wat je opties nu zijn. Ik zie inderdaad namelijk dat de NightJet uit lijkt te vallen.

Dank voor alle antwoorden! Ik heb inderdaad even contact opgenomen met de NS international service. Zij zeiden dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. De app heeft vaker kuren bij een kleine wijziging (bijvoorbeeld van perron of dat er een stop wordt overgeslagen). Als de lokale sites aangeven dat hij rijdt, rijdt hij! 

 

Reputatie 7
Badge +2

De app heeft vaker kuren bij een kleine wijziging (bijvoorbeeld van perron of dat er een stop wordt overgeslagen). 

Het zou inderdaad zoiets kleins kunnen zijn: OeBB zegt spoor 5 in Nürnberg, NSI zegt spoor 4.

Maar er zou zomaar meer aan de hand kunnen zijn, want als ik nu bij de OeBB kijk staat er dat de “Zugausstattung geändert” is en als ik vervolgens de details bekijk geeft hij aan dat er een “Niederflurfahrzeug” op rijdt, dat zijn de normale Nightjet-rijtuigen in elk geval niet! Een nieuwe generatie Nightjet heeft wel een lagevloerrijtuig, dus wellicht dat die ingezet wordt?

Edit: de webcam van Innsbruck toont een nieuwe stam (deel naar Hamburg) met wat oude rijtuigen (deel naar Amsterdam) erachter op spoor 7 dus de trein lijkt inderdaad wel te rijden.

Reputatie 7
Badge +3

Een reden kan zijn dat iemand ruim van te voren een rolstoelplaats in een ligrijtuig heeft aangevraagd. Er moet dan een ander rijtuig worden ingezet.

Reputatie 7
Badge

@Mmariet23 heeft u die trein nog kunnen nemen? 

Reputatie 7
Badge +1

De 420 zou normaal gereden hebben:

https://bahn.expert/details/NJ%20420/2024-05-29T18:44:00.000Z?administration=81

Reageer