Skip to main content

Wanneer je een NS international ticket koopt, bijvoorbeeld van Utrecht naar Berlijn met een overstap in Amersfoort, kan je dan in Amersfoort het station verlaten? Werkt het ticket ook op de poortjes in Amersfoort of alleen in Utrecht en Berlijn?

Geen idee. Maar in Berlijn hebben ze geen poortjes.

Welkom bij de NS Community!

Met een internationaal ticket kan je gewoon door de poortjes om je reis in Amersfoort even te onderbreken, of in plaats van in Utrecht in Amersfoort op te stappen.

U kunt onbeperkt het station verlaten en weer naar binnen gaan. De internationale ticket doet niks anders dan het poortje openen en dat kan op elke plaats in Nederland, maar alleen op de dag van geldigheid.

Om uw gedachten te bepalen: een code op een internationale ticket e-ticket bevat vooral de datum, als het gaat om het openen van het poortje.

U kunt onbeperkt het station verlaten en weer naar binnen gaan. De internationale ticket doet niks anders dan het poortje openen en dat kan op elke plaats in Nederland, maar alleen op de dag van geldigheid.

Om uw gedachten te bepalen: een code op een internationale ticket e-ticket bevat vooral de datum, als het gaat om het openen van het poortje.

Er zit geloof ik wel een maximum aan het aantal passages.

Dat is zo, de mensen met jongerenkaarten hebben er wel eens een handje van met dezelfde kaart ihet poortje te openen. Dan weigert het paaltje inderdaad, maar dan moet je het al vrij bont maken.

Het lijkt me niet relevant voor TS als ik zijn vraag goed lees. Bij normaal gebruik waar het voor bedoeld is, speelt dit niet.

Er zit geloof ik wel een maximum aan het aantal passages.

De barcode werkt maar een beperkt aantal keer, maar dat perkt het recht niet in om onbeperkt het station te verlaten en weer binnen te gaan. Je kunt immers ook op de infoknop drukken en het poortje op afstand laten openen.

Meer dan enkele keren met een e-ticket een poortje openen (kort na elkaar op hetzelfde station) werkt inderdaad niet, maar een onderbreking van je reis in Amersfoort (of daar je internationale reis beginnen i.p.v. in Utrecht) kan prima. Treinbinding of zitplaatsreservering heb je naar Berlijn toch niet mee te maken.

Reageer