beantwoord

QR code voor privat abteil

  • 15 February 2022
  • 9 reacties
  • 434 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Reis geboekt van Amsterdam naar Zurich met Nightjet 2 privé coupes Hiervoor krijg je 2 QR codes 1 per coupe(abteil) wij zijn met zes volwassenen en 3 kleine kinderen. Hoe kom je door de poortjes als je een QR code maar 1 x kan scannen

NS klantenservice en NS Internationaal kan hier geen antwoord op geven

Enige advies was koop maar 9 kaartjes van Amsterdam CS naar Amsterdam Muiderpoort met korting.

Graag advies

icon

Beste antwoord door iMark 16 February 2022, 15:53

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Wimbo en welkom op de NS Community! Als je bij NS International hebt geboekt, zou je per passagier een ticket moeten hebben. Als je het PDF-bestand open klikt, zou je dit moeten zien. Ook als je de tickets opent in de app, staan er voor iedere reiziger een ticket/QR-code. 

Reputatie 7
Badge +1

Maar dit is een bekend problem-en zou dus inmiddels zelfs bij NS in dat HGB geland moeten zijn. DB en OeBB hebben zo hun eigen verkoopsysteem, dat het gewoon toelaat op 1 ticket meer als 1 persoon te boeken. En het is eenieder volle recht daar te kopen-en betreffende reizigers uit die landen zullen er niet eens aan denken dat via NS-INT te doen.

de oplossing is -de spreekzuil gebruiken (vreemd dat men dat zelfs op een loket niet blijkt te weten-teriwjl ze altijd zo roemen over hun klantvrindelijke gerichtheid (zal wel weer zijn´´is niet van ons´)) en melden dat je een ondoorgrondelijk buitenlands biljet hebt. Helpt vaak door een andere taal te gebruiken.

Of glippen, met de kans dat er net een dienstkloppende beveiliger is en op zijn strepen gaat staan.

Reputatie 7
Badge +3

Het advies om met iemand mee te glippen is zeer slecht. Tref je een BOA dan kun je ook nog eens een vette bon krijgen. 

Het advies om op de blauwe knop te drukken van de Informatiezuil is prima. Het poortje wordt dan op afstand voor je geopend.

En dan 10 minuten wachten tot er eindelijk een medewerker beschikbaar is + 10 minuten voordat de medewerker eindelijk doorheeft waar je het over hebt?

Badge +3

De code op een e-ticket (of app) opent poortjes, dus als er meerdere personen op een ticket staan kan één persoon het poortje voor de rest (een voor een) openen, en er zelf als laatste doorheen gaan.

Reputatie 5

Het advies om met iemand mee te glippen is zeer slecht. Tref je een BOA dan kun je ook nog eens een vette bon krijgen. 

Het advies om op de blauwe knop te drukken van de Informatiezuil is prima. Het poortje wordt dan op afstand voor je geopend

‘Probleem’ speelt ook op andere stations met andere buitenlandse tickets. Bv. VRR tickets in Arnhem Centraal: krijg je ook 1 QR code voor een groepsticket.

De oplossing is evt. bellen via die zuil, maar makkelijker is toch gewoon met zijn allen vlot doorlopen achter persoon 1 die het poortje opent (en negeer het piepen van de poortjes gewoon). Of de QR code aan elkaar doorgeven en poortjes opnieuw openen.

Voor al deze opties kan je natuurlijk geen boete voor krijgen, je hebt immers voor de hele groep gewoon een geldig vervoersbewijs.

Badge +3

De oplossing is evt. bellen via die zuil, maar makkelijker is toch gewoon met zijn allen vlot doorlopen achter persoon 1 die het poortje opent (en negeer het piepen van de poortjes gewoon). Of de QR code aan elkaar doorgeven en poortjes opnieuw openen.

Doorgeven hoeft niet, want degene met de code kan een poortje voor iedereen afzonderlijk openen en er zelf als laatste door gaan.

Neem aan dat zulke tickets geen beperking hebben, in tegenstelling tot reguliere (binnenlandse) e-tickets waar een poortje het op een gegeven moment (na een aantal keer) wél weigert.

Reputatie 5

De oplossing is evt. bellen via die zuil, maar makkelijker is toch gewoon met zijn allen vlot doorlopen achter persoon 1 die het poortje opent (en negeer het piepen van de poortjes gewoon). Of de QR code aan elkaar doorgeven en poortjes opnieuw openen.

Doorgeven hoeft niet, want degene met de code kan een poortje voor iedereen afzonderlijk openen en er zelf als laatste door gaan.

Neem aan dat zulke tickets geen beperking hebben, in tegenstelling tot reguliere (binnenlandse) e-tickets waar een poortje het op een gegeven moment (na een aantal keer) wél weigert.

 

De melding bij groepstickets gekocht bij DB is doorgaans “passage ok”. Maar ik kan me zo voorstellen dat ook hier in het systeem een begrenzing zit ingebouwd voor het maximaal gebruik van eenzelfde QR code. Ik zou er niet op gokken dat die QR-code netjes 9x keer (aangegeven size of party van topic starter ) gaat werken. Gewoon met zijn allen vlot bij elkaar tailgaten zou mijn advies zijn (cq. wat ik zelf doorgaans doe).

Een andere optie is natuurlijk nog: inchecken met een reguliere OV chipkaart en gelijk aan andere kant van poortjes uitchecken (maar niet door poortjes naar buiten lopen).

Reputatie 7
Badge +1

En dan 10 minuten wachten tot er eindelijk een medewerker beschikbaar is + 10 minuten voordat de medewerker eindelijk doorheeft waar je het over hebt?

Ik heb altijd binnen een paar seconden contact. "Ik heb een internationaal kaartje maar dat werkt niet op het poortje” werkt dan onmiddellijk.

Reageer