Misschien een beetje off-topic op een NS-forum, maar jullie hebben me eerder goed geholpen met het boeken van mijn reis via bahn.de, dus ik waag het er even op:
Ik had dus met jullie hulp een reis geboekt van Amsterdam naar Bolzano voor 2 personen met 2 fietsen op 16 juli a.s.
Vorige week kreeg ik een mail van Deutsche Bahn dat die reis niet meer mogelijk is. De reden geven ze er niet bij, maar als ik in hun dienstregeling kijk is de ICE1081 opgeheven waarmee we van Hannover naar München zouden reizen, en dan kun je dus ook niet verder. Een alternatief bieden ze niet in hun mail. Telefonisch sta ik eindeloos in de wacht (bij een Duits nummer...).
Mijn eerste vraag is natuurlijk: weet iemand wat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen? Is daar ervaring mee?
Mijn tweede vraag: zit het erin dat ze me een alternatief aanbieden tegen de prijs van mijn oorspronkelijke boeking? Ik denk dat ik ga proberen zelf een andere reis te boeken (desnoods een dag later of met een extra overstap), maar dat kost natuurlijk meer geld. En het is niet mijn schuld dat ze de verbinding opheffen…
Elke tip/suggestie is van harte welkom!