ik wil een bar slechte ervaring die mijn dochter met de Interrail kaart had en heeft (nu op vakantie in Spanje) meegeven.
1. Zij heeft een Europa-card gekocht, en gebruikte deze vanaf 17 april, met die bedoeling, om naar Spanje te reizen.
2. Zij kon niet de hele reis van tevoren boeken, omdat ’systemen’ niet op elkaar waren aangesloten. Ze diende in deeltrajecten te boeken.
3. De eerste etappe was naar Parijs, en dat ging al moeilijk (NS-trein naar Bxl, vandaar af met Thalys).
4. In Parijs aangekomen kon zij het traject per hogesnelheidstrein naar Barcelona voor 18 april niet boeken, ‘uitverkocht’, tot 21 april
5. Op 18 april kon zij nog wel een regulier ticket boeken naar Barcelona voor € 225, de trein vertrok halfleeg die dag naar Barcelona. De reden? Er wordt slechts een beperkt aantal stoelen in een trein beschikbaar gesteld aan interrailers.
6. Zij heeft op die dag ….het vliegtuig genomen naar Malaga.
7. In Spanje twee korte reizen gemaakt per trein, vandaag, 28 april, vliegt zij terug van Malaga naar Amsterdam.
Een zeeeer teleurstellende ervaring, die bespaard had kunnen worden bij een juiste toelichting op het gekochte product.