beantwoord

Tijdelijke checkui en checkin verkeerd gematcht als rit

  • 8 October 2021
  • 13 reacties
  • 191 Bekeken

Bij een internationale rit heb ik bij een overstap een tijdelijk checkuit gedaan, om wat te eten te kopen. Omdat m’n internationaal ticket het poortje niet opende heb ik m’n OV kaart gebruikt.

Dit moest opnieuw bij weer binnenkomen en ook op mijn uiteindelijke halte.

De laatste tijdelijke checkin (bij binnenkomen) en de checkuit bij buitengaan op bestemming, zijn als rit aangerekend. Maar ik had reeds een ticket hiervoor.

Via checkingemist worden deze echter door het matchen niet getoond.

Hoe kan ik deze 2 checks alsnog laten schrappen en de rotkost recupereren?

icon

Beste antwoord door Thom 8 October 2021, 15:49

Bekijk origineel

13 reacties

De collega’s van de Klantenservice hebben me vriendelijk en efficiënt geholpen!

Opgelost!

Wanneer de OV-chipkaart is gebruikt om eerst buiten en daarna weer binnen te komen, gaat de regeling van 60 minuten niet op. Dat is waarschijnlijk het geval hier, gezien het een overstap betrof. 

Ah ja, binnengaan de eerste keer en buiten gaan de tweede keer wordt als complete reis aangemerkt. Die eerste check-uit en laatste check-in zou ik overigens ook checken, want waarschijnlijk is daar tweemaal instaptarief ingehouden. 

Eerste heb ik al terug, dat ging wel via uitcheckgemist :-)

Reputatie 7
Badge +1

Uw internationale kaartje opent een poortje als u er eentje met ‘Scan ticket’ neemt. De brede uitgang links doet dat in ieder geval. Met een schone mobiel werkt dat altijd.

En als het poortje dan alsnog niet open gaat is er altijd nog de infozuil waarmee u iemand kunt spreken die op afstand het poortje open kan doen.

“Ik heb een internationaal ticket maar jullie poortjes laten me niet door.”

Werkt altijd en onmiddellijk.

Reputatie 7
Badge +4

Uw internationale kaartje opent een poortje als u er eentje met ‘Scan ticket’ neemt. De brede uitgang links doet dat in ieder geval. Met een schone mobiel werkt dat altijd.

Een in- en uitcheck met een ov-chipkaart is nergens voor nodig in uw geval maar het wordt alleen als rit aangemerkt als er meer dan een uur tussen de in- en gevolgde uitcheck zit. 

Als u heeft gewerkt met een ov-chipcard met Flex, dan is de rit niet meteen zichtbaar. Doorgaans wel na een dag, maar soms duurt het langer.

U kunt contact opnemen met Klantenservice. Dat is de enige mogelijkheid en wellicht is er coulance, maar ik ga daar niet over.

Badge +3

Er zijn problemen met (internationale) tickets en te kleine codes, bijv. als je een ticket in de Apple Wallet laadt. Dat is te klein voor een poortje soms/meestal, dus dan proberen in te zoomen (pdf) of melden bij de infozuil.

Ik had uitgecheckt om buiten te gaan, en ben kort nadien binnen gegaan (met eten); ruim een uur later was ik op bestemming en daar opnieuw op deze manier (om zelfde reden, lukte me niet anders en was 22u30 reeds ..). het zijn die laatste twee die gematcht zijn …

Ik probeer het via de klantenservice
Bedankt alvast!

Ah super! Zonde geld anders, tikt aardig aan zo. Succes bij klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Uw internationale kaartje opent een poortje als u er eentje met ‘Scan ticket’ neemt. De brede uitgang links doet dat in ieder geval. Met een schone mobiel werkt dat altijd.

En als het poortje dan alsnog niet open gaat is er altijd nog de infozuil waarmee u iemand kunt spreken die op afstand het poortje open kan doen. 

 

Welkom bij de Community, kilt4be.

Zoals al genoemd kan je inderdaad bij onze Klantenservice terecht voor het aanvragen van restitutie. :smile:

Laat je weten of het gelukt is?

Het probleem was ook dat mijn telefoon automatisch m’n bankkaarten toonde omdat de poortjes als een NFC werken of zo ...

Badge +3

Het probleem was ook dat mijn telefoon automatisch m’n bankkaarten toonde omdat de poortjes als een NFC werken of zo ...

Dat is een bekend probleem inderdaad. De NS app actief hebben zou dat moeten onderdrukken.

 

Reageer