beantwoord

Toeslag IC direct bij keuzedag reis naar Brussel

  • 23 February 2023
  • 10 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb een kaartje gekocht van Amsterdam naar Brussel, waarbij ik het NL deel van de reis met een keuzedag reis. Ik neem de IC naar Brussel. Moet ik dan alsnog een toeslag betalen voor Schiphol-Rotterdam? Als je nl een internationaal kaartje koopt, dan hoef dat niet, maar als je normaal met een keuzedag binnen Nederland reist, dan moet het volgens mij wel.

icon

Beste antwoord door Vareo 23 February 2023, 11:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

Wat voor kaartje heeft u voor het Belgische deel van uw reis? Vanaf de grens? 

Reputatie 3

Wat voor kaartje heeft u voor het Belgische deel van uw reis? Vanaf de grens? 

Ik heb een retour gekocht met 100% korting in Nederland. Dus dat is een internationaal ticket, heb ook een QR code van Amsterdam Centraal naar Zone Brussel

Reputatie 7
Badge

Dan hoeft u de toeslag niet te betalen.

Reputatie 7
Badge +1

Wat voor kaartje heeft u voor het Belgische deel van uw reis? Vanaf de grens? 

Ik heb een retour gekocht met 100% korting in Nederland. Dus dat is een internationaal ticket, heb ook een QR code van Amsterdam Centraal naar Zone Brussel

Als het goed is, staat op dat ticket ook dat je geen toeslag nodig hebt.

Reputatie 3

Wat voor kaartje heeft u voor het Belgische deel van uw reis? Vanaf de grens? 

Ik heb een retour gekocht met 100% korting in Nederland. Dus dat is een internationaal ticket, heb ook een QR code van Amsterdam Centraal naar Zone Brussel

Als het goed is, staat op dat ticket ook dat je geen toeslag nodig hebt.

Ja, maar ik begon ineens te twijfelen. Bedankt voor het snelle antwoord!

 

Een advies: laat altijd EERST het internationale eticket zien, en dan (als men er naar vraagt) de OV-chipkaart met keuzedag. Zo voorkom je dat men eerst de OV-chipkaart bekijkt, een registratie maakt van de missende toeslag, om dan te ontdekken dat die toeslag niet nodig is. Wil incidenteel wel eens voorvallen namelijk.

Als ik op een keuze dag van Breda naar Amsterdam wil en gedeeltelijk via de IC direct moet ik dan alsnog de IC direct toeslag betalen ?

 

Badge +3

Wel als het traject tussen Rotterdam en Schiphol met de Intercity direct wordt afgelegd. Dus niet als u in Rotterdam overstapt op een reguliere intercity naar Amsterdam.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik op een keuze dag van Breda naar Amsterdam wil en gedeeltelijk via de IC direct moet ik dan alsnog de IC direct toeslag betalen ?

 

Ja, als de reis via Rotterdam/Schiphol gaat

Badge +3

Tip: als je de toeslag op het perron (rode zuil) laadt betaal je € 1,74 i.p.v. € 2,90

Reageer