Hoi iedereen, is er iemand die mij kan helpen? Ik wil op vrijdag 12 juli om 19.11 van Rotterdam met de trein naar Oostende. Deze trein staat gewoon in de internationale treinplanner. Aankomst is om 22.17. Echter is deze trein bij zowel NS International als B-europe niet zichtbaar als ik die gegevens opgeef. Zie screenshots. Hoe kan ik een ticket voor deze trein kopen? Overigens zijn de treinen met vertrektijd 17.11, 18.11 en 20.11 ook niet zichtbaar bij NS International en B-europe terwijl ze wel in de reisplanner staan.
Bladzijde 1 / 1
Hoi iedereen, is er iemand die mij kan helpen? Ik wil op vrijdag 12 juli om 19.11 van Rotterdam met de trein naar Oostende. Deze trein staat gewoon in de internationale treinplanner. Aankomst is om 22.17. Echter is deze trein bij zowel NS International als B-europe niet zichtbaar als ik die gegevens opgeef. Zie screenshots. Hoe kan ik een ticket voor deze trein kopen? Overigens zijn de treinen met vertrektijd 17.11, 18.11 en 20.11 ook niet zichtbaar bij NS International en B-europe terwijl ze wel in de reisplanner staan.
Download NMBS app. Deed ik ook in België. Dat is anders dan NMBS Europe. Of anders DB app downloaden.
De DB reisplanner (https://int.bahn.de/nl) heeft de mogelijkheid om hogesnelheidstreinen expliciet uit te zetten (onder ‘Vervoermiddel‘ kies je ‘Door de gebruiker gedefinieerd’ en vink je ‘ICE’ uit), dan krijg je de langzamere (maar vaak wel goedkopere) opties wel te zien. De NS international reisplanner heeft al die opties niet waardoor je soms alleen het snelste advies krijgt met de dure trein.
@Hanzeboog: je kunt ook reageren zonder het complete bericht inclusief plaatjes te citeren, dat voorkomt onnodig veel scrollen.
Bedankt voor de tip. Een gewoonte van me om de complete bericht te citeren.
Blijkbaar neemt DB de moeite om de treinreizigers in Duitsland en daarbuiten diverse opties te geven. Het is overzichtelijk en compleet.
Bedankt voor de reacties. Ik heb op de website van DB reisplanner gekeken. Daar komt de trein wel uit met de door jou aangegeven opties. Dat moet je ook maar net weten dan. Maar hij is niet boekbaar, zie screenshot. Ik krijg daar zelfs het advies om een Interrail aan te schaffen, en dat voor een enkele reis. Maar zelfs als ik die wel kon boeken, dan nog kan ik niet aangeven dat ik 100% korting in Nederland heb (weekend vrij).
Kan ik in de NMBS app wel aangeven dat ik 100% korting in Nederland heb?
Wat een gedoe om een simpel treinticket met de IC Brussel naar België te boeken. Het is toch te belachelijk voor woorden dat dat niet kan bij de NS. NS heeft duidelijk weer eens zijn zaken niet op orde.
Op de Duitse site kunt u honderd procent korting in Nederland domweg niet aangeven. We hebben ons daar in het verleden ook druk overgemaakt, omdat 100 procent korting in Zwitserland klaarblijkelijk wel kan. Honderd procent korting aangeven kan wel bij NSInternational.
U kunt de reis ook splitsen in Rotterdam - Noorderkempen en dan bij NS International 100 procent korting invullen. Vervolgens koopt u nog een extra kaartje Noorderkempen-Oostende. Ik zou dat bij de NMBS, de Belgische spoorwegen doen.
Het kan zin hebben zich even te verdiepen in de Belgische kortingsopties, die zijn veel uitgebreider dan in Nederland. Met name als u jong bent of 65 plus.
Noorderkempen is het eerste station in België.Voor het traject Rotterdam - Oostende speelt langeafstandskorting geen rol, het is een internationaal traject. U betaalt wel voor het deel in België van de grens tot Noorderkempen, maar Nederland is zonder verdere kosten. Voor het traject Noorderkempen-Oostende betaalt u het normale Belgische tarief.
Zo komt u prima in Oostende met 100 procent korting in Nederland.
Superfijn dat jullie meedenken. Dank je wel hiervoor.
Ik blijf mij wel verbazen dat zoiets simpels als een treinkaartje kopen naar onze zuiderburen niet mogelijk is zonder eerst specialisten op een forum te raadplegen.
Een vliegticket naar Australië is zo gekocht maar een treinkaartje Rotterdam-Oostende met de IC Brussel is niet boekbaar zonder allerlei toeren uit te halen als het splitsen van de route en dan losse kaartjes kopen. Want met losse trajecten kan het wel, maar 1 ticket kan blijkbaar niet.
Het is 2024. NS moet zich diep schamen voor deze wanvertoning.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.