Skip to main content

Ik reis met enige regemaat met de internationale trein van Den Haag via Amersfoort naar Berlijn en terug. Heen gaat alles goed, maar als ik terug in Den Haag CS aankom kan ik niet uitchecken omdat ik niet in NL heb in kunnen checken. Dat betekent dat de portjes ook na meerdere pogingen niet opengaan en ik elke keer op zoek moet naar een medewerker van de NS die zo vriendelijk is om mij uit te laten. Wat is in deze situatie de bedoeling? Is hier nog geen rekening mee gehouden of is er iets wat ik (anders) moet doen?

Die IC Brussel begint en eindigt op HS, die gaat niet naar Centraal.

Dan moet HS in ieder geval op alle poortjes een e-ticket scan mogelijkheid hebben :sleeping:


Dat zou dan inderdaad moeten en is waarschijnlijk ook zo, maar TS had het probleem op Centraal dus de poortjes op HS zijn niet relevant in dit geval. 


Liever geen poortjes en iedereen gewoon een ticket en controle in de trein altijd, maar da’s nostalgie en wishful thinking.

Valt nog mee dat er op CS personeel is dat je door de poortjes kan loodsen, voor TS.


Ik ga kijken of het verder onderzocht kan worden. Bedankt voor je reactie! Zodra ik meer weet, dan lees je dat hier. 

Je kunt gerust iets laten onderzoeken, maar het kan ook geen kwaad om de hele discussie eens door te lezen. De draadstarter was zich er niet van bewust dat er 2 soorten poortjes bestaan: die met en die zonder scanner. En zo lang we niet weten bij wat voor soort poortje er een probleem was, weten we niet wat de oorzaak was en is het vinden van een oplossing nogal moeilijk. Tenzij natuurlijk alle poortjes in Den Haag Centraal een scanner hebben.

 

In de meeste gevallen is het inderdaad zo dat reizigers niet weten dat ze het ticket bij een ander poortje moeten scannen. Dit was recent nog het geval bij Den Haag Centraal, toen is er iemand geweest en bleek dat het probleem te zijn. 


Reageer