Skip to main content

Weet iemand een goede app of site met een lijst van verstoringen in Duitsland? Een beetje zoals onze Rijdendetreinen-app?

Ja ik ken zugfinder, maar daar kun je alleen zien welke trein waar rijdt, niet of er verstoringen zijn.

Achtergrond: afgelopen week maakte ik een lange reis door o.a. Duitsland. Eerst strandden we bij Bremen. 2 uur stilgestaan, zeer beperkte informatie. Later reden we Hamburg uit. Even ten noorden van Hamburg kregen we te horen dat het spoor defect was en dat de vorige trein ook op kleine stationnetje gestrand was. Maar dat hadden wij niet kunnen weten, en de verkeersleiding blijkbaar ook niet (?). Tsja dan is het lastig geïnformeerd beslissingen nemen…

https://bahn.de/aktuell

En uiteraard kijken wat er in de DB Navigator-app staat.

Ik kijk tegenwoordig ook vaak op bahn.expert (menu > Zugzuche) wat er met mijn trein en soms ook voorgaande treinen gebeurt.

Bovenstaande websites zijn inderdaad erg fijn!

Kleine toevoeging: ik vind ZugInfo NRW de handigste website voor verstoringinformatie in Nordrhein-Westfalen. In mijn ervaring staat daar vaak eerder en meer uitgebreide info over vervangend vervoer, treinuitval of werkzaamheden dan in de DB-reisplanner.

Blijf het echt zonde vinden dat andere deelstaten geen vergelijkbare websites hebben (tenzij ik ze niet ken).

Reageer