beantwoord

Waarom kan ik met 40% NL-korting alleen maar boeken met het Full-Flex tarief naar Noorderkempen?

  • 16 June 2022
  • 8 reacties
  • 462 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Als ik een kaartje naar Noorderkempen wil boeken met 100% korting op het Nederlandse traject, (€6) kan ik kiezen voor het Mid-Flex tarief met €0,50 extra korting.

Deze keuze heb ik niet als ik voor volgende week of later een kaartje naar Noorderkempen boek met 40% korting op het NL traject.

 

Waarom?

 

nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLBDA/BENKP/20220709/1142/1200?pax=A:GNA

 

nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLBDA/BENKP/20220709/1142/1200?pax=A:VDU

 

Tariefvoorwaarden Mid-Flex tarief

Traject Breda - Noorderkempen

Voor volwassenen (26 t/m 59 jaar) met 100% korting in Nederland

Early Bird 2e klas

  • Reisvoorwaarden

    Dit tarief is te boeken t/m 7 dagen voor uw vertrek. Indien u dit tarief combineert met uw NS-abonnement, gelden afwijkende kortingen en daluren. Check onze website voor de voorwaarden.

  • Wijzigingsvoorwaarden

    T/m de dag voor vertrek kunt u uw ticket tegen EUR 5,00 administratiekosten omwisselen. Voor de nieuwe reisdatum geldt eveneens een voorboekingstermijn van 7 dagen. Een eventueel prijsverschil zal verrekend worden. Vanaf de dag van vertrek is geen omwisseling meer mogelijk.

  • Annuleringsvoorwaarden

    T/m de dag voor vertrek kunt u uw ticket tegen EUR 5,00 administratiekosten annuleren. Daarna is geen restitutie meer mogelijk.

  • Speciale info

    U mag met elke Intercity of regionale trein reizen, mits u zich houdt aan de reisdag, de route (grenspunt), de tariefvoorwaarden en de eventuele internationale daluren in combinatie met uw NS-abonnement.

 

 

Tariefvoorwaarden Full-Flex tarief

De tariefvoorwaarden verschillen per vervoerder en per type reiziger. De voorwaarden kunnen daarom per deel van de reis verschillend zijn.

Traject Breda - Noorderkempen

Voor volwassenen (26 t/m 59 jaar) met 100% korting in Nederland

Flex Tarief 2e klas

  • Reisvoorwaarden

    Indien u dit tarief combineert met uw NS-abonnement, gelden afwijkende kortingen en daluren. Check onze website voor de voorwaarden.

  • Wijzigingsvoorwaarden

    T/m de dag van vertrek kunnen vervoerbewijzen kosteloos omgewisseld worden. Daarna is geen omwisseling meer mogelijk.

  • Annuleringsvoorwaarden

    T/m de dag van vertrek kunnen vervoerbewijzen kosteloos geannuleerd worden. Daarna is geen restitutie meer mogelijk. LET OP: de terugbetalingsvertraging voor Homeprint en Mobiele tickets is 2 dagen.

  • Speciale info

    U mag met elke Intercity of regionale trein reizen, mits u zich houdt aan de reisdag, de route (grenspunt), de tariefvoorwaarden en de eventuele internationale daluren in combinatie met uw NS-abonnement.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 16 June 2022, 14:02

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Mib! Dat heb ik even voor je na moeten vragen. De abonnementen zijn alleen geldig op de full flex tarieven omdat mid-flex een Early Bird ticket is. Dit zijn al vroegboekkorting tarieven en er is geen korting op korting mogelijk.

Reputatie 2

Dus een abonnement met 100% korting in Nederland krijg je wel bij een Early Bird boeking de keuze uit een Mid-flex tarief (met extra korting) of Full-flex tarief, maar bij een abonnement of samenreizen met 40% korting in Nederland krijg je deze keuze niet en betaal je, óók bij het Early Bird ticket, het Full-flex tarief. Ik vind dat opmerkelijk.  

Reputatie 6
Badge +2

Klopt inderdaad! Dit kun je hier nog teruglezen bij ‘wanneer geen korting’.

Reputatie 2

Klopt inderdaad! Dit kun je hier nog teruglezen bij ‘wanneer geen korting’.

Dank! Dus geen korting op Early Bird (Reis met ICB) met een 40% kortingskaart, maar weer wel Mid-flex korting, wanneer je naar België niet reist met de ICB, maar de grens met een lokale trein overgaat.

 

Hoe kan ik bij NSI doorgeven, dat ik graag met een lokale trein reis en dus wil reizen over Roosendaal of Maastricht en niet via Hazeldonk?

 

https://www.nsinternational.com/nl/tickets/ns-abonnement-en-internationaal-reizen

 

Reputatie 6
Badge +2

Het lukt helaas niet om via-tickets te kopen. Bedoel je dat je dit wil doorgeven zodat het in onze reisplanner wordt aangepast of dat je een ticket wil boeken over Roosendaal of Maastricht. Voor het boeken zou je dan nog contact kunnen opnemen met onze boekingsafdeling (030-2300023 optie 1).

Badge +3

Dan zal je op je abonnement naar Roosendaal moeten reizen en daar uitchecken, je moet immers toch overstappen. Krijg je alleen geen 40% korting in de middagspits.

Reputatie 7
Badge +1

Mensen-denk nou toch ook weer s ff na: dat stukkie is Bels en wordt dus ook qua tariefstelling beheerst door: 1 x raden, niet goed, afnokken. Net zo min als onze zuiderburen veel te zeggen zouden hebben over uit hun perspectief het deel Hazeldonk grens-Breda.

Toen deze route openging en NMBS hun treintjes doortrok tot zowel Roosendaal als al eerder Mstr, kwam tevens mede de afspraak dat NMBS voordeel tarief (een pak minder als hun veel hoger INTern. tarief) zouden toepassen tot die plaatsen-en dat doorgaande reizigers gewoon opnw kaartje moeten kopen-zeker voor beste totaal prijs. Ditzelfde geldt min of meer naar Aken.

de BNL wordt gezamenlijk uitgebaat en biedt dus ook vaak wel gezamenlijke promotie-acties, zoals nu weer 2 voor 1.

NS heeft in principe helemaal totaal niks te zeggen over tariefstelling op buitenlands traject-omgekeerd idem dito.

Reputatie 7
Badge +1

Klopt inderdaad! Dit kun je hier nog teruglezen bij ‘wanneer geen korting’.

Dank! Dus geen korting op Early Bird (Reis met ICB) met een 40% kortingskaart, maar weer wel Mid-flex korting, wanneer je naar België niet reist met de ICB, maar de grens met een lokale trein overgaat.

Je kunt ook een kaartje met 40% korting naar de grens kopen en een kaartje met early bird-korting vanaf de grens. Maar je moet dan zelf uitrekenen wat het voordeligst is.

Reageer