In het VK kun je als je (lang) van tevoren boekt ‘advance tickets’ krijgen die vaak veel goedkoper zijn dan reguliere (‘anytime’) tickets. De eerste variant heeft beperkingen ten aanzien van omboeken en annuleren en treinbinding. Ik vraag me echter af wat je moet doen als je een ticket met 1 of meer overstappen boekt en je mist deze door vertraging van de voorgaande trein. Op de site van National Rail staat wel volgende informatie:
If the train you purchased a ticket for is cancelled or delayed by more than 60 minutes, special arrangements will be made to accommodate them on another train (although a seat cannot be guaranteed).
Maar als je boekt krijg je vaak verbindingen aangeboden waar je maar 10-15 minuten overstaptijd hebt. Wordt de treinbinding dan ook opgeheven (zoals bv in Duitsland het geval is) en kun je gewoon de volgende trein pakken? Ik kan daar niets over vinden.
(Het gaat om treinen die geen verplichte reservering hebben, want je kunt voor dezelfde verbinding ook ‘anytime’ tickets zonder treinbinding kopen.)