boete vermindering

  • 25 April 2023
  • 9 reacties
  • 337 Bekeken

Goedemiddag ik heb zojuist een medewerker aan de lijn gehad van de ns ik moest het kaartje van mijn zoon opsturen naar jullie om te laten zien dat hij 21.20 betaald had voor zij  ns kaartje zodat hij nog maar 21.20 hoeft te betalen voor zijn boete in plaats van 71.20  mijn zoon mikey van de vossenberg is afgelopen zondag met een vriend naar walibi Holland toe geweest toen de conducteur zijn kaartje kwam controleren bleek hij samen met zijn vriendje een verkeerd kaartje gekocht te hebben ze hebben nu beide een boete binnen gekregen van 71.20 wat ik nogal veel vind voor een jongen van 17 jaar en word hem naar dat de bekeuring opgelegd is verteld dat als je onder de 18 bent je voor 7 euro nog iets per dag de hele dag kan rondreizen hopelijk heb ik hier voldoende mee geïnformeerd zijn kenmerk is : G140649 mvg ingrid proveniers

 


9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Ingridprpveniers en welkom bij de NS Community! 

Ik had al gereageerd op jouw reactie in een ander topic, maar we doen het even opnieuw 😀. Via deze weg kan ik je hier helaas niet mee helpen. Ik raad je aan om contact op te nemen via de chat, Twitter of Facebook zodat je de foto's mee kunt sturen en ook jouw persoonlijke gegevens kan sturen. Onze klantenservice kan dan kijken wat de mogelijkheden zijn bij de boete.

Reputatie 7
Badge

Persoonlijke gegevens kan je beter niet openbaar plaatsen hoor. 😌 

Maar in een prive bericht naar een moderator. 

Reputatie 7
Badge +3

Betreffende het kaartje voor “7 euro nog iets per dag” : https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html

 

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik goed dat er een kaartje gekocht was voor Den Bosch - Utrecht en ze gecontroleerd werden tussen Walibi (station Hardewijk) en Utrecht?

De boete van €50 zal blijven staan of er moet coulance gegeven worden. Hij dient daar zelf telefonisch, via Twitter, chat of Facebook contact op te nemen met NS klantenservice. Denk niet dat men het kaartje wilt verrekenen met het bedrag van €21,20. Hij had als ik het goed begrijp geen kaartje voor het traject Utrecht Harderwijk, wat ook €21,20 kost. Een retour Den Bosch- Harderwijk kost €38,80. Hij kan hooguit €3,60 terugvragen. 

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijke gegevens kan je beter niet openbaar plaatsen hoor. 😌 

Maar in een prive bericht naar een moderator. 

Prive bericht naar moderator mag alleen met toestemming van moderator

 

 

 

Reputatie 7
Badge

Prive bericht naar moderator mag alleen met toestemming van moderator

 

Ooh ja dat was ook zo inderdaad. Dat was ik vergeten. 

Beste ns 

Ik heb 15 januari gebruikt gemaakt van de trein van den bosch naar Dordrecht en mijn ov heeft wel gewoon ingecheckt maar er was controle en der stond dat ik niet in gecheckt had terwijl er normaal gewoon een automatische incasso van mijn rekening word afgeschreven van de kosten per maand en dat heeft die die maand ook gedaan maar en de conducteur heeft dat ook gezien maar op een of andere reden stond er dat die dat niet meer doet en heb ik een boete gekregen die waarschijnlijk gescharbt zou worden heeft de conducteur gezegd dus hierbij mijn vraag 

Ik hoor graag terug van u 

Reputatie 7
Badge +4

U zult hiervoor contact op moeten nemen met Klantenservice. 030 7515155. Als u reist terwijl er geen incheck op de kaart staat, heeft u niet correct ingecheckt en  krijgt u normaal gesproken een boete van 50 euro. De vraag of f het waarschijnlijk geschrapt zal worden kan ik niet beantwoorden, maar het gebeurt wel dat een eerste boete wordt kwijtgescholden. Dit moet dan wel via Klantenservice plaatsvinden, en daar kunnen wij u niet bij helpen. Wij zijn een reizigersforum en hebben geen toegang tot uw klantgegevens.

 

Wij zijn ook geen postadres van.NS.

Reageer