Skip to main content

Ik heb ticket gekocht online maar staat niet in me NS app

U hebt als het goed is een mail gekregen met uw ticket. Als u die mail op uw telefoon opent, dan kunt u via een link in die mail het ticket in de app importeren.

Hebt u geen mail ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice om de mail opnieuw te laten versturen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Ter algemene info:

Op 21 oktober 2024 bestelde ik met de NS App (Android) een e-ticket.

Na akkoord van de betaalprovider (nadat ik drukte op het iDeal-knopje "terug naar de webwinkel") deed de NS App onmiddellijk een poging het e-ticket in de app te laden.

Die laadpoging slaagde (e-ticket aanwezig in de app). Ik had dus geen bevestigingse-mail nodig.

Echter vroeg ik mij wel af hoe de webwinkel zo snel na betaling een bestelling kon verwerken. Een project in ontwikkeling, zullen we maar zeggen.

Ter algemene info:

Op 21 oktober 2024 bestelde ik met de NS App (Android) een e-ticket.

Na akkoord van de betaalprovider (nadat ik drukte op het iDeal-knopje "terug naar de webwinkel") deed de NS App onmiddellijk een poging het e-ticket in de app te laden.

Die laadpoging slaagde (e-ticket aanwezig in de app). Ik had dus geen bevestigingse-mail nodig.

Echter vroeg ik mij wel af hoe de webwinkel zo snel na betaling een bestelling kon verwerken. Een project in ontwikkeling, zullen we maar zeggen.

Dat lijkt een prima vooruitgang, en werkte eigenlijk altijd al als je bij het bestellen de taal op Engels had staan. Dan kreeg je meteen je persoonlijke pagina met de knop om het in de app te laden (of op een desktop/laptop te downloaden om uit te printen) en hoefde je niet op de e-mail te wachten. In feite doe je een ‘in-app aankoop’ (via een website), bij een Jongeren Dagkaart was dat sowieso al langer het geval.

Een iDeal betaling is inderdaad per direct goedgekeurd, maar het kan een dag of wat duren voordat het daadwerkelijk van je rekening afgeschreven wordt (en de NS dus je geld heeft).

Reageer