beantwoord

factuurkosten niet te plaatsen

  • 26 May 2022
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Hoi, 

zojuist mijn ns factuur ontvangen. Helaas kan ik het bedrag niet plaatsen. Er staat dat ik met de trein heb gereden terwijl ik alleen heb in en uitgechect op de stations omdat mijn online kaartje niet werkte bij de automaten. Ik stuur dit online kaartje graag naar u toe als dit nodig is. Ik kan dit bedrag ook niet betalen dus hoor graag van u hoe we dit kunnen oplossen. 
met vriendelijke groet, 

judith van Heck. 

icon

Beste antwoord door Thom 26 May 2022, 10:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Uw onlinekaartje werkt alleen bij de poortjes met ‘Scan ticket’ en bij het naar binnen gaan is dat meestal het brede poortje rechts, met een soort doorzichtige plastic lezer. Mogelijk heeft u de poortjes met het paarse logo proberen te gebruiken en dat gaat niet lukken.

U kunt in een dergelijk geval ook met de knop even contact opnemen. Het vervelende voor Klantenservice is dat dit ook wel eens een truc kan zijn.

Als u binnen een uur in- en uitcheckt op hetzelfde station wordt er niets in rekening gebracht. De manier om binnen te komen als de geldige  e-ticket niet werkt, kan en mag wel. Als u een factuur krijgt, heeft u er gewoon mee gereisd. Dat u dan ook een e-ticket had, ziet het systeem natuurlijk niet en de kosten zijn terecht in rekening gebracht. 

U kunt contact opnemen met Klantenservice maar succes is niet gegarandeerd, het beleid is dat e-tickets niet worden teruggegeven als fraude mogelijk is. Het is ook een bekende truc helaas.

Of u iets wel of niet kunt betalen maakt bij reizen op rekening niet uit. Bij niet betalen wordt de procedure gestart die uiteindelijk tot het incassobureau leidt.

Oké dan neem ik verder contact op met de klantenservice. Omdat ik ook binnen het uur ben in en uit gecheckt. Dank u wel. 

Reputatie 7
Badge +4

 Zoals ik al schreef moet dat wel op hetzelfde station zijn.

Reageer