Skip to main content

hoe koppel ik e ticket aan ns app

hoe koppel ik e ticket aan ns app

Welkom bij de NS Community!

Een e-ticket zet je in de app door de bevestigingsmail te openen op je telefoon en dan te kiezen voor laden in de NS app.

Als je de mail opent op bijv. een laptop krijg je alleen de optie om het ticket uit te printen.

Ik heb een groepsticket ontvangen via iemand anders die geboekt heeft. Deze staat op whatsapp. Het poortje weigerde mijn scan . Hoe dit op te lossen? 

Laat de persoon die het ticket geboekt heeft, u de mail met het ticket doorsturen. Dan kunt u het ticket in de NS-app zetten. Hij kan ook de pdf doorsturen, maar dan moet u die afdrukken.

En zorg ervoor dat je een poortje kiest met een glazen venster en de tekst ‘Scan ticket’. Niet alle poortjes zijn geschikt voor e-tickets.

Geschikt

Reizen met een scan mag niet, alleen geladen in ns app of uitgeprint. Daarom ging het poortje niet open.

Kan me niet voorstellen dat het poortje dat herkent. Een conducteur uiteraard wel 🙂

Kan me niet voorstellen dat het poortje dat herkent. Een conducteur uiteraard wel 🙂

Uiteindelijk lukt een poortje vanaf een telefoon (screenshot) openen altijd wel…

Vooropgesteld dat de helderheid hoog genoeg is (bij een ticket in de NS app gebeurt dat automatisch), je scherm niet gebarsten is, het glaasje van het poortje niet beschadigd of nat is én er geen Apple Pay of zo in de weg zit die je Wallet tevoorschijn tovert zodra je je telefoon in de buurt van een poortje komt (bij Android kan je dan NFC uitschakelen).

Reageer