beantwoord

Hoe/waar kan ik mn betaalrekening wijzigen?

  • 13 May 2022
  • 5 reacties
  • 491 Bekeken

Ik heb na veel gedoe n NS-account, en dacht daarin wel even de rekening te kunnen wijzigen van waaraf mn automatische betalingen gebeuren. Maar ik begrijp weinig tot niets van de info in dat account, sowieso lijkt niet alles te werken (er gebeurt bijv. niets als ik mn reishistorie wil doorzoeken, en ik heb geen ‘producten’ - zou mn OV-chipkaart daar dan niet moeten staan??), en waar die betaalinfo zit, zie ik ook niet.

 

Wie weet er beter de weg?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 May 2022, 13:29

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag FJGroen en welkom bij de NS Community!

Ik zou je graag willen adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Er zijn twee mogelijke oorzaken waardoor het niet lukt en in beide gevallen zouden mijn collega's je hiermee moeten kunnen helpen:

Als je een NS Flex abonnement hebt dan kun je eigenlijk alleen het rekeningnummer wijzigen via je Mijn NS account, maar dat zou ook redelijk eenvoudig moeten zijn. Het zou kunnen dat je Mijn NS account niet juist gekoppeld is waardoor je deze optie niet krijgt. Mijn collega's kunnen die koppeling dan aanpassen.

Indien je nog een oud Dal Voordeel abonnement hebt dan is het wijzigen van het rekeningnummer in Mijn NS iets lastiger, maar mijn collega's kunnen het dan eenvoudig voor jou wijzigen.

Contact met onze Klantenservice kan telefonisch (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt me iets meer voor de hand te liggen dat hier alweer de nogal bekende en inmiddels ook behoorlijk vaak gemelde knoop van NIET via app, maar enkel via inloggen op site deze kunstjes mogelijk zijn. Probeer dat eerst eens voor je weer 10tallen belminuutjes gaat spenderen.

Dat is inderdaad een goede opmerking, een rekeningnummer kun je enkel wijzigen als je inlogt in je Mijn NS account via de website. Via de NS App is dit niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

ik heb geen ‘producten’ - zou mn OV-chipkaart daar dan niet moeten staan??)

Is de kaart al wel toegevoegd aan het MijnNS account?

 

Beste Stijn, ik kan me voorstellen dat de koppeling er nog niet helemaal is. Ik heb idd. n ‘oud’ Dal Voordeel abonnement - dat ik zelf nog steeds Kortingskaart noem, zo oud is dat al…;-) Dat zou verklaren dat ik geen ‘producten’ zie, en geen reishistorie lijk te hebben. Terwijl mn betalingen wel zichtbaar zijn…

Nou ja, ik ga me volgende week dan maar tot de Klantenservice wenden, want vandaag was t daar afgeladen vol..

Geen punt om t per computer te doen, ik ben sowieso niet zo van priegelen met apps op mn mobiel.  

Dank!

Reageer