Skip to main content

Hoe word ik kaarthouder van mijn OV-Chipkaart? Ik heb net een account aangemaakt en chipkaart gekoppeld. Now what?

  • 9 June 2024
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Hoe word ik kaarthouder van mijn OV-Chipkaart? Ik heb net een account aangemaakt en chipkaart gekoppeld. Now what?

Wat wel vreemd is, is dat ik alleen een email-adres en password heb ingevoerd en een 16-cijferige OV-chipkaart heb toegevoegd, maar dat MijnNS ergens mijn initiaal en achternaam vandaan gehaald heeft.

Hoe dan ook, MijnNS denkt dat ik niet de kaarthouder van mijn OV-chipkaart ben. Hoe kan ik NS dit laten corrigeren?

3 reacties

Hoi @Taletz,

Ik denk dat u hiervoor het beste even contact op kunt nemen met de NS klantenservice.

Zij kunnen het één en ander voor u nakijken en eventueel in orde maken. 

U kunt ze dag en nacht telefonisch bereiken: 030-7515155

Als medereizigers kunnen we niet bij elkaars gegevens.

Reputatie 6

Goedemiddag Taletz. Welkom bij de NS Community.

Zoek contact op met onze klantenservice, dit kunnen we daar zo voor je oplossen!

Badge +3

Natuurlijk ben je de kaarthouder, want je hebt de kaart in bezit en je naam en foto staan er op! 🤣

Het is gewoon een (bekende, suffe) fout in een systeem bij de NS, want als je op jouw account (e-mailadres) ook de facturen krijgt ben je zelfs contracthouder. Neem dus even contact op met de Klantenservice.

Je naam (bij aanmaken nieuwe Mijn NS account) kan de NS via OV-chipkaart opvragen op basis van je kaartnummer. Of dat zomaar mag weet ik niet, maar het lijkt me een valide controlehandeling om te bepalen of het om een kaart gaat die bij jou hoort. Gemak dient de mens.

Overigens kan ik elke kaart toevoegen aan Mijn NS (of bij OV-chipkaart), zolang ik maar het kaartnummer en de einddatum weet. De kaarthouder krijgt (mits bekend bij NS) dan ter informatie een e-mail dat ik de kaart toegevoegd heb, en kan dat (per direct of later) ongedaan maken via een klik op een knop in die mail.

Reageer