kwartier Upgraden naar 1e klas te kort | NS Community

kwartier Upgraden naar 1e klas te kort

  • 1 November 2021
  • 9 reacties
  • 266 Bekeken

Het wordt tijd dat we langer kunnen upgraden naar 1e klas. Ik stap bijvoorbeeld vaak over van de sprinter naar de intercity en steeds vaker is deze druk ondanks het '1 mannetje' symbool in de app.

 

Waarom niet gewoon upgraden als het jou uitkomt ?

 

 

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik verwacht niet dat het zal gebeuren, maar bedenk wel dat als u in de sprinter tweede klas reist en dan later in de Intercity zou kunnen upgraden u wel over de hele reis het dure eersteklastarief zou moeten betalen. Het is dus niet vanaf het moment dat u een upgrade doet. De kwartierregeling voorkomt dit.

NS zal dit vrijwel zeker deze mogelijkheid niet geven. Eersteklasbetalers zijn er sowieso niet zo gelukkig mee als zij geen plaats meer hebben met hun dure abonnement, omdat voor anderen met een tweedeklasabonnement deze optie bestaat.

Bedenk dat het 1 mannetje symbool geen weergave van de actualiteit is, het is de gemiddelde drukte zoals die in het recente verleden was. Meer dan een indicatie is het niet.

Badge +3

Als het de hele reis mogelijk is om te upgraden, dan zal voor sommige mensen de verleiding te groot zijn om dat pas te doen op het moment dat de conducteur in beeld komt en niet direct na het plaatsnemen in de eerste klas.

Het is niet duidelijk om welke reis het gaat, maar als het een ruime overstap is, dan is het een optie om even uit te checken en opnieuw in te checken. Dan gaat de tijd opnieuw lopen en hebt u weer een kwartier. Niet erg praktisch, natuurlijk, maar misschien wel een soort van oplossing.

Thom, ik had het over upgraden NA overstap uit de sprinter.

Naar de ingang van het station terug om Uit en In te checken betekent je overstap missen

 

Inchecken in de app naar 1e klas als er een conducteur aankomt is wel heel ver gezocht....dan moet diegene de hele rit paraat zitten met de app in de aanslag.....; ))))

 

Een oplossing vinden voor de eerlijke reiziger is een betere ingang. ☀️

Thom, ik had het over upgraden NA overstap uit de sprinter.

Naar de ingang van het station terug om Uit en In te checken betekent je overstap missen

 

Inchecken in de app naar 1e klas als er een conducteur aankomt is wel heel ver gezocht....dan moet diegene de hele rit paraat zitten met de app in de aanslag.....; ))))

 

Een oplossing vinden voor de eerlijke reiziger is een betere ingang. ☀️

Helaas wordt er inderdaad misbruik van het upgraden per app gemaakt en is er daarom een tijd beperking ingesteld. Thom geeft dit juist aan.

Er zijn zelfs reizigers die pas een kaartje kopen in de app als ze de Hc zien aankomen voor de controle.

Thom, ik had het over upgraden NA overstap uit de sprinter.

Naar de ingang van het station terug om Uit en In te checken betekent je overstap missen

 

Inchecken in de app naar 1e klas als er een conducteur aankomt is wel heel ver gezocht....dan moet diegene de hele rit paraat zitten met de app in de aanslag.....; ))))

 

Een oplossing vinden voor de eerlijke reiziger is een betere ingang. ☀️

Helaas wordt er inderdaad misbruik van het upgraden per app gemaakt en is er daarom een tijd beperking ingesteld. Thom geeft dit juist aan.

Er zijn zelfs reizigers die pas een kaartje kopen in de app als ze de Hc zien aankomen voor de controle.

Het wordt tijd naar de grote eerlijke groepen mensen te kijken IPV die die misbruik maken. 

Reputatie 7

Thom, ik had het over upgraden NA overstap uit de sprinter.

Naar de ingang van het station terug om Uit en In te checken betekent je overstap missen

 

Inchecken in de app naar 1e klas als er een conducteur aankomt is wel heel ver gezocht....dan moet diegene de hele rit paraat zitten met de app in de aanslag.....; ))))

 

Een oplossing vinden voor de eerlijke reiziger is een betere ingang. ☀️

 

Thom heeft natuurlijk wel gelijk, dat als je dat zou kunnen doen, je dus ook je reis in de Sprinter tegen eersteklastarief betaalt. Hoe zou de NS moeten weten, dat je pas in de IC 1e klas bent gaan zitten ? De reis wordt immers tussen check-in en check-uit berekend.

Overigens is die kwartierregeling natuurlijk wel degelijk ingevoerd vanwege de tizo’s die met de app in de aanslag angstvallig de conducteur in de gaten houden.

Maar zie daar: een antifraudemaatregel van de NS is ook eens een keer in het voordeel van de eerlijke reiziger (die zichzelf zo per abuis dure Sprinterritjes bespaart) !

Badge +3

Wees al blij dat je tegenwoordig (met NS Flex) een 2-1 upgrade kunt doen tot 15 minuten ná een incheck.

Verwacht je een mogelijk drukke aansluiting? Dan kan je op je overstapstation even uit- en inchecken voor een nieuw kwartier om naar 1e klas te wisselen in de app of via Mijn NS.

Voorheen moest je dan sowieso naar een kaartautomaat voor die klassewissel, dus wat is het probleem nu ineens?

Zelfde als met de 5-minuten dal/spits marge “ja, ik moest wel om 18:24 inchecken voor mijn trein van 18:26”…

Hallo, 18:26 is nog steeds spits (maar met een incheck vanaf 18:25 mag je gewoon mee op daltarief).

Ja maar… waar staat dat op de website? Nergens! En terecht, daar staat 18:30 dus wees blij dat je vanaf 18:25 op daltarief kunt inchecken… :sleeping:

Een beetje vreemde reactie Robert B. Als je de eerste post leest begrijp je wellicht beter waar het over gaat. ☀️

👁️NS: Het is duidelijk dat er niet naar een mogelijke oplossing word gekeken, maar liever verdedigt wat niet veranderd wil worden. 

Ik sluit graag deze post hiermee af, want hij was bedoeld voor de NS als feedback ! Niet om een eindeloze doelloze discussie op te starten. 

Zal me volgende keer drie keer bedenken hier een post te.plaatsen ; ))) 

Goedemorgen Julia_B. Welkom bij de NS Community.

Zoals aangegeven door de anderen zitten hier nogal wat haken en ogen aan. Ik zet je feedback door naar de verantwoordelijke afdeling. Bedankt voor het meedenken.

Reageer