beantwoord

Lieve NS, mag ik alsjeblieft betalen?

  • 5 May 2024
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Hoi NS,

Ik heb een OV-kaart met reizen op rekening. Het rekeningnummer waar deze aan gekoppeld was is opgezegd omdat ik overgestapt ben op een groenere bank. Daardoor ging de afschrijving niet goed. Dat kan gebeuren, dus ik kreeg een mailtje van jullie. In dat mailtje stond geen enkele manier voor mij om te betalen. Daarom heb ik ingelogd op mijn NS. Daar kon ik zien dat er nog een bedrag open stond. In de kolom daarnaast zag ik dat het “rond deze datum in het verleden afgeschreven zou worden”. Geen enkele melding over dat dat niet gelukt was. Geen enkel linkje om een betaling te starten. Dus ik download mijn factuur, waarop geen enkele manier staat om het bedrag over te maken. Geen betalingskenmerk, geen tegenrekening. Dus ik ga naar “mijn product” en ik probeer vervolgens mijn rekeningnummer aan te passen. Misschien doen jullie nog een tweede afschrijvingspoging? Ik kom op het scherm dat aangeeft dat het wijzigen van mijn rekeningnummer “voor dit product niet mogelijk is”. 

De afgelopen drie weekenden heb ik meerdere keren geprobeerd om jullie te betalen. Ik heb er (dit bericht niet meegerekend) zeker 1.5 uur aan besteed hoe ik in godsnaam tot een betaallink kan komen. 

Lieve NS. Mag ik jullie alsje alsje alsjeblieft gewoon betalen? Ik heb geen zin in dit gezeik. Regel gewoon een betaallink in Mijn NS als mensen bedragen open hebben staan. Maak het niet zo moeilijk.

Liefs,

Cas

icon

Beste antwoord door Seinhuis 5 May 2024, 21:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3

Wat een aardig bericht.

Wij zijn een community, dus gewone reizigers. 

 

U kunt voor een betaallink het beste NS klantenservice bereiken met Facebook messenger of chat. Dit kan tussen 07:00 en 23:00. U kunt dan gelijk uw rekeningnummer aanpassen.

Badge +3

Die melding ‘rekeningnummer wijzigen niet mogelijk’ had bij mij als oorzaak dat de incassomachtiging van NS niet (meer) bestond. Na een overstap naar een andere bank (zonder overstapservice) en een mislukte incasso is dat wel verklaarbaar.

Via de Klantenservice zou het wel moeten lukken, maar daarvoor moeten ze een ICT melding aanmaken en dat gaat soms niet lekker.

Hoe dan ook zou je een mail gekregen moeten hebben om per ommegaande (zonder uiterste betaaldatum) het bedrag zelf over te maken, met een rekeningnummer van NS en betalingskenmerk erbij.

Als dit om NS Flex gaat kan je het bedrag overmaken naar NL14 ABNA 0576 8506 75 met je factuurnummer als betalingskenmerk/omschrijving (12 cijfers, begint met een 4).

Reageer