Skip to main content

Ik heb een account in mijn NS waar ik 2 kaarten heb toegevoegd:  1 persoon van 23 en 1 persoon van 16. Ik kan de gegevens van de 16 jarige (belangrijk ivm leeftijds korting) niet koppelen aan zijn kaart, de gegeven van de 23 jarige worden gebruikt als gegevens. Moet ik echt een nieuw account openen?

Voor iedereen vanaf 18 jaar is een eigen account nodig. De 23 jarige zal een eigen account nodig hebben. Kaarten van kinderen onder 18 jaar kunnen gekoppeld worden aan het account van een ouder/verzorger.

Over welke leeftijdskorting van de 16 jarige gaat het? NS geeft geen leeftijdskortingen op reguliere reizen.

We hebben een flex abonnement met zo’n daluren korting voor hem. Uit de beschrijving begreep ik dat onder de 18 jeugd ook recht heeft op korting tijdens de spits. Hij heeft hem opgehaald bij een ns-laadpunt, maar helaas is dat abonnement niet actief geworden en lijkt het er p dat hij het niet heeft op zijn kaart.

Ik ben de beheerder van de kaart van de 23 jarige omdat die kaart aan mijn rekening is gekoppeld.

Voor het maken van een nieuw account heb ik een ander mailadres nodig begreep ik. Dat zou betekenen dat ik niet de beheerder van 2 verschillende personen kan zijn. Dat lijkt me onhandig binnen een gezin.

Een volwassene is contracthouder voor abonnementen van een minderjarige, maar vanaf 18 jaar zal diegene een eigen account moeten hebben.

Je kunt een abonnement van een meerderjarige wel via jouw rekening betalen (en elke willekeurige ov-chipkaart aan jouw account koppelen), maar dat maakt je geen contracthouder (je kunt niets wijzigen en ook de facturen niet inzien).

Via de Klantenservice kan je het regelen, het abonnement op de kaart van de 23 jarige zal verwijderd moeten worden.

Reageer