Skip to main content
beantwoord

Mijn NS niet beschikbaar

  • 22 May 2024
  • 11 reacties
  • 234 Bekeken

Ik krijg de volgende melding als ik inlog om een factuur te bekijken. Maar mijn vrouw kan bijvoorbeeld wel gewoon inloggen. Is er iets mis met mijn account. Dit duurt nu al best wel lang?

 

11 reacties

Hoi Frank 1969 en welkom bij de NS Community.

Wat balen dat je niet in Mijn NS kunt. We hebben momenteel te maken met een grote storing waardoor Mijn NS er inderdaad grotendeels uit ligt. Ook onze systemen bij de klantenservice doen het op dit moment niet goed. Waarom het bij je vrouw wel werkt, durf ik niet te zeggen. Misschien heeft ze gewoon geluk. Ik zou adviseren om later vandaag opnieuw te proberen om in te loggen bij Mijn NS. Mocht het dan nog niet lukken of mocht dit probleem al langer spelen, dan raad ik aan om later vandaag of morgen even contact op te nemen met de klantenservice.

Reputatie 3

Hier hetzelfde; in chrome en firefox. Is nu geen groot probleem voor mij. 

De oeverloze stroom aan IT-storingen bij NS begint langzamerhand toch wel erg zorgelijk te worden te meer daar het tariefsysteem inmiddels vrijwel volledig is gebaseerd op IT-systemen. De vraag is of NS niet veel te veel risico neemt als men een redelijke betrouwbaarheid van de IT-systemen kennelijk niet kan garanderen. Wellicht wordt het tijd voor een grondige risicoanalyse voor er echt grote ongelukken gebeuren..

Reputatie 3

Bij mij werkt het nu weer. 

Reputatie 7
Badge +1

Wellicht wordt het tijd voor een grondige risicoanalyse voor er echt grote ongelukken gebeuren..

Dat is zelfs al eens gebeurd 😉. Namelijk toen door een storing al het treinverkeer van NS plat kwam te liggen en alle reizigers het verder zelf maar moesten uitzoeken.

https://nieuws.ns.nl/onderzoek-it-storing-afgerond-ns-neemt-alle-aanbevelingen-over/

Reputatie 7
Badge +1

De oeverloze stroom aan IT-storingen bij NS begint langzamerhand toch wel erg zorgelijk te worden te meer daar het tariefsysteem inmiddels vrijwel volledig is gebaseerd op IT-systemen. De vraag is of NS niet veel te veel risico neemt als men een redelijke betrouwbaarheid van de IT-systemen kennelijk niet kan garanderen. Wellicht wordt het tijd voor een grondige risicoanalyse voor er echt grote ongelukken gebeuren..

Stel je bijvoorbeeld eens voor dat het betalen met de pinpas evenveel storingen had als het aantal en duur van de storingen bij MijnNS. De girocheques en bankcheques zouden dan onmiddellijk weer ingevoerd worden.

Reputatie 7

De oeverloze stroom aan IT-storingen bij NS begint langzamerhand toch wel erg zorgelijk te worden te meer daar het tariefsysteem inmiddels vrijwel volledig is gebaseerd op IT-systemen. De vraag is of NS niet veel te veel risico neemt als men een redelijke betrouwbaarheid van de IT-systemen kennelijk niet kan garanderen. Wellicht wordt het tijd voor een grondige risicoanalyse voor er echt grote ongelukken gebeuren..

Stel je bijvoorbeeld eens voor dat het betalen met de pinpas evenveel storingen had als het aantal en duur van de storingen bij MijnNS. De girocheques en bankcheques zouden dan onmiddellijk weer ingevoerd worden.

En half Nederland zal in chaos leven want "WiE BeTaAlT Er NoU NoG CoNtAnT", gelukkig zijn de banken NS niet en komt een landelijke pinstoring maar eens in de zoveel maanden voor (Als winkelmedewerker geniet ik van de chaos).

Badge +3

…  gelukkig zijn de banken NS niet en komt een landelijke pinstoring maar eens in de zoveel maanden voor (Als winkelmedewerker geniet ik van de chaos).

Tja, die nieuwe/verbouwde AH met 20 zelfscan kassa's en nog maar één ‘echte’ kassa met een medewerker. 🎉

Reputatie 7
Badge +3

En half Nederland zal in chaos leven want "WiE BeTaAlT Er NoU NoG CoNtAnT", gelukkig zijn de banken NS niet en komt een landelijke pinstoring maar eens in de zoveel maanden voor (Als winkelmedewerker geniet ik van de chaos).

Een landelijke pinstoring misschien maar eens in de zoveel maanden, maar toch was er vorige week sprake van 2 pinstoringen, waarvan eentje dan niet landelijk was. Dat is natuurlijk lastig, maar als je zorgt dat je altijd een bepaalde hoeveelheid contant geld hebt kun je gewoon veel dingen betalen. En de geldautomaten deden het nog wel, dus konden mensen nog aan contant geld komen. Zelf betaal ik veel dingen nog contant, alleen grotere bedragen pin ik wel, ik heb hooguit iets tussen de €50 en €100 bij me. 

Bij een (langdurige) storing in MijnNS kun je geen abonnement afsluiten of wijzigen en als de systemen bij de klantenservice het ook niet doen heb je geen alternatief op dat moment. Opvragen van reishistorie of een GtbV claim indienen kan meestal wel even wachten, is wat minder urgent. 

 

Reputatie 7

…  gelukkig zijn de banken NS niet en komt een landelijke pinstoring maar eens in de zoveel maanden voor (Als winkelmedewerker geniet ik van de chaos).

Tja, die nieuwe/verbouwde AH met 20 zelfscan kassa's en nog maar één ‘echte’ kassa met een medewerker. 🎉

Het liefst hedden ze helemaal geen medewerkers achter de kassa zitten, daarin verschilt de jumbo nog wel een beetje met maar liefst 2 echte kassa's!

 

Voor een maand lang hadden we 2 echte kassa's waarvan 1 een pinkassa was voor 'onze eigen veiligheid' terwijl we vroeger 4 contante kassa's hadden... Gelukkig is dat veranderd omdat veel klanten hebben geklaagd en hebben we nu 2 contante kassa's.

Reputatie 7

En half Nederland zal in chaos leven want "WiE BeTaAlT Er NoU NoG CoNtAnT", gelukkig zijn de banken NS niet en komt een landelijke pinstoring maar eens in de zoveel maanden voor (Als winkelmedewerker geniet ik van de chaos).

Een landelijke pinstoring misschien maar eens in de zoveel maanden, maar toch was er vorige week sprake van 2 pinstoringen, waarvan eentje dan niet landelijk was. Dat is natuurlijk lastig, maar als je zorgt dat je altijd een bepaalde hoeveelheid contant geld hebt kun je gewoon veel dingen betalen. En de geldautomaten deden het nog wel, dus konden mensen nog aan contant geld komen. Zelf betaal ik veel dingen nog contant, alleen grotere bedragen pin ik wel, ik heb hooguit iets tussen de €50 en €100 bij me. 

Heel toevallig is de dichtsbijzijnde pin automaat 10 minuten rijden bij de winkel waar ik werk, hihi.

Reageer