Naam/omschrijving bij OV-chipkaart in Mijn NS? | NS Community
beantwoord

Naam/omschrijving bij OV-chipkaart in Mijn NS?


Reputatie 1
Ik heb vier OV-chipkaarten. Lang verhaal kort; het is eenvoudiger met declareren etc. Ik heb ze allevier aan Mijn NS gekoppeld. Maar in de dropdown in Mijn Reishistorie is niet meteen duidelijk te zien wat welke kaart is. Het zijn nogal lange nummers en alleen de eerste vier van de twaalf cijfers zijn gelijk.

Bij de OV-chipsite heb ik deze kaarten allemaal een naam gegeven; (werkkaart/kortingspas/reservekaart etc.). Is die mogelijkheid er ook in Mijn NS? Ik kan me voorstellen dat dit ook handig is voor gezinnen met meerdere kaarten bijvoorbeeld.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 26 February 2019, 09:54

Bekijk origineel

35 reacties

Ik heb net weer gekeken, maar nog geen verandering. Als ik het nu weer probeer, krijg ik een rood venster met “de naam kan momenteel niet worden opgeslagen”. Het viel me trouwens ook op dat mijn notificatie voorkeuren (uitcheck vergeten etc) ook allemaal weer uit stonden. Die kon ik wel weer aanzetten. 

Zoals mijn collega al aangaf kan het tot 24 uur duren, de melding dat je de naam niet nogmaals kan wijzigen vind ik ook een indicatie dat de eerdere wijziging nog niet is verwerkt. Ik wil adviseren om het dus nog even tijd te geven.

Mocht er morgen nog steeds geen verandering in zitten kun je het beste contact op nemen met App support. Dit is een feature specifiek van de NS App, dus de ontwikkelaars daarvan zouden moeten kunnen helpen. Je vind deze optie via ‘Meer', ‘Hulp’, ‘NS-app’ en dan de knop ‘Contact met app support’.

Dankjewel, het is inderdaad nog steeds niet doorgevoerd, ik zal contact opnemen met app support (of gewoon de nummers van de kaarten uit m’n hoofd leren, dat is waarschijnlijk sneller 😉)

Dat is wel erg jammer om te lezen! Mocht app support met een oplossing komen, kan je deze hier dan laten weten?

Helaas, ik heb net geprobeerd om contact op te nemen, maar als ik op de contact knop klik, moet ik eerst mijn “mail” app herinstalleren en die had ik juist van mijn telefoon verwijderd omdat ik alleen mijn Gmail app nog gebruik. Ze geven helaas niet gewoon een e-mailadres. Ik laat het vanaf nu verder gewoon zitten. 

Het e-mailadres is app@ns.nl! Mocht dit niet lukken, dan kan je support@nsmlab.zendesk.com proberen.

Reputatie 3

Mij lukte het ook een tijd lang niet om mijn OV-chipkaarten een andere weergavenaam te geven in de NS-app. Vandaag heb ik de NS app geüpdatet en nu is het wel gelukt.

Edit: op Android.

Badge +3

Mij lukte het ook een tijd lang niet om mijn OV-chipkaarten een andere weergavenaam te geven in de NS-app. Vandaag heb ik de NS app geüpdatet en nu is het wel gelukt.

Edit: op Android.

Ja, bij mij werkt het ook na een update.

Hi, toch nog een bericht: het updaten van mijn app was een van de eerste dingen waar ik aan dacht, maar hij was bij mij al helemaal up-to-date, dus dat was hier niet het probleem (iPhone ). Hoewel ik er verder niets meer aan heb gedaan, ook geen contact meer opgenomen met app support, worden sinds afgelopen weekend de namen van mijn kaarten opeens toch weer  weergegeven met de namen die ik er ooit aan heb gegeven, ik kan ze ook veranderen als ik dat wil. 

Ik ben verbaasd dat deze topic al 7 (ZEVEN!) jaar bestaat. Ik werk graag online (en niet in de App). Het zou erg handig zijn als ik ook online elke kaart een aparte omschrijving kan geven. Blijkbaar gaat techniek boven gebruikersgemak :-(

Reageer