In mijn app staat een reis die van Hengelo naar Zutphen en een reis van Deventer naar Amsterdam Zuid. In werkelijkheid ben ik van Hengelo via Deventer naar Amsterdam Zuid gegaan. Nooit in Deventer geweest. Dus ik betaal nu te veel. Hoe pas ik dit aan?
Via de klantenservice.
Klantenservice blauwnet en ns wijzen naar elkaar.
Dan weet ik het ook niet meer. Wel apart dat uw reis zodanig geregistreerd staat.
Je zegt dat je via Deventer van Hengelo naar Amsterdam Zuid bent gegaan. Dit is als je met Blauwnet en NS gaat geen reis via de reisplanner. Je betaalt dan extra.
Je zegt dat je via Deventer van Hengelo naar Amsterdam Zuid bent gegaan. Dit is als je met Blauwnet en NS gaat geen reis via de reisplanner. Je betaalt dan extra.
Ik snap dit niet helemaal. Als ik een reis plan van Hengelo naar Amsterdam Zuid dan zie ik alleen maar een NS-trein en geen Blauwnet. Als je van Hengelo naar Deventer gaat kom je Zutphen ook helemaal niet tegen op de route. Misschien dat TS een afdruk kan maken uit Mijn NS van de reis op die dag?
Welkom bij de NS Community!
Je incheck in Hengelo zal bij Blauwnet geweest zijn, en die rijden niet verder dan Zutphen (dus daar een virtuele uitcheck).
Als je dan vervolgens met NS in Amsterdam aankomt zal het systeem (neem aan dat je het traject vaker reist, of een Business Card hebt) denken dat je op welke manier dan ook van Zutphen naar Deventer gereisd hebt, en daar een vituele NS incheck op zetten.
Dat is op zich prima want het voorkomt correcties wegens gemiste in- en uitchecks. Deventer zou ook nog Apeldoorn kunnen zijn, maar tussen Zutphen en Apeldoorn zou je dan met Arriva gereisd moeten hebben en daar is geen aantoonbare in/uitcheck voor.
Andere (meest logische) optie zou zijn om de fictieve Blauwnet-NS overstap op Almelo te zetten, maar Deventer is gunstiger.
Via OV-Chipkaart (en een Mijn OV-chip account) of bij een kaartautomaat kan je precies zien waar je daadwerkelijk in- en uitgecheckt hebt. Volgens mij is dit een ‘keurige’ automatische correctie van je reis.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.