Reis Leeuwarden-Gouda daluren: teveel kosten berekend | NS Community
beantwoord

Reis Leeuwarden-Gouda daluren: teveel kosten berekend

  • 14 June 2022
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Beste NS-medewerker, gisteren na 18:30 maakte ik de reis van Leeuwarden naar Gouda. Kosten van rit: 21,80 ipv 16,74. Ook NS-conducteur op Leeuwarden gesproken, die tot 3 keer toe de kaart heeft gecheckt: u bent ingecheckt met korting. Maar toch is er abusievelijk teveel berekend. Graag ontvang ik dit terug. Ik heb ook personeelsnummer en specificatie rit van de vriendelijke NS-medewerker, zodat u deze persoon kan benaderen ter check, maar die gegevens ga ik hier natuurlijk niet al opschrijven. Graag reactie en vergoeding van de teveel berekende kosten voor de ritprijs Leeuwarden - Gouda. Met groet, Elsbeth

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 June 2022, 13:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De inchecktijd is bepalend of je met korting reist. Hoe laat was de incheck van de reis en heb je voor je de reis na 18.30 uur ging maken nog een andere reis gemaakt?

Hi MoDe, dank voor je reactie. Maar ik plaats deze vraag alleen maar omdat ik een reactie wens van de NS omdat het onmogelijk is om deze mensen persoonlijk te pakken te krijgen. En ja, ik heb ingecheckt na 18:30. Vriendelijk bedankt voor je reactie, maar ook dank om niet meer te reageren.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigers community, geen communicatiekanaal van de klanteNService. De reactie richting MoDe, die gewoon probeert te helpen, is dan ook ongepast. Voor contact met de klanteNService zult u echt moeten bellen of chatten, of een bericht sturen via Facebook of Twitter. En ja, ze hebben het erg druk momenteel.

Beste NS-medewerker, gisteren na 18:30 maakte ik de reis van Leeuwarden naar Gouda. Kosten van rit: 21,80 ipv 16,74. Ook NS-conducteur op Leeuwarden gesproken, die tot 3 keer toe de kaart heeft gecheckt: u bent ingecheckt met korting. Maar toch is er abusievelijk teveel berekend. Graag ontvang ik dit terug. Ik heb ook personeelsnummer en specificatie rit van de vriendelijke NS-medewerker, zodat u deze persoon kan benaderen ter check, maar die gegevens ga ik hier natuurlijk niet al opschrijven. Graag reactie en vergoeding van de teveel berekende kosten voor de ritprijs Leeuwarden - Gouda. Met groet, Elsbeth

Een rit van Leeuwarden naar Gouda vol tarief kost 27,90 en geen 21.80. Dat betekent vrijwel zeker dat u in Leeuwarden bent overgestapt vanuit een Arriva-trein. Omdat u uw reis dan in de spitsuren bent begonnen betaalt u na de overstap in Leeuwarden ook voor het restant van uw reis naar Gouda vol tarief. Het zou dus goed kunnen dat 21.80 gewoon correct is.

Reageer