beantwoord

Reishistorie al bijna een maand niet compeet


Mijn reishistorie van 2 en 3 mei is niet compleet (bijna maand geleden). In OV chipkaart staan wel netjes alle in- en uit-checks, maar in mijnNS maar half. Dit gaat om zowel de bus- als de treinreizen. Reizen die later gemaakt zijn, staan wel weer in mijnNS. Ik wil ze inmiddels wel eens zichtbaar hebben, omdat ik deze reizen moet declareren. Hoe lang gaat het duren voordat deze compleet staan in mijn reishistorie ? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 31 May 2024, 10:17

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi KaWe en welkom bij de NS Community! 

Vaak worden de reizen vrij snel verwerkt in jouw Mijn NS-account. Helaas zit er af en toe een uitzondering bij. Ik ga ervan uit dat de reizen wel zijn verwerkt voor de eerstvolgende factuur aangemaakt wordt. Mocht dat niet het geval zijn, kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Reputatie 5

Same here - treinreis van 2 mei blijft ergens hangen in het systeem en ook ik wil deze declareren.  

contact gehad met de klantenservice. eerst wordt er gezegd dat er geen probleem is, en gewoon wachten (doe ik nu dus al bijna een maand!). Daarna wordt er toch ineens een storing gevonden. dus nu maar wachten tot de volgende factuur, en dan maar hopen dat het er op staat. De volgende factuur komt pas eind juni, dus lekker dan. Kan de NS / ov chip niet even alle data vanuit deze storing, pushen, om dit probleem voor een ieder op te lossen ?

Achter de schermen doen we hier zeker ons best voor, om dit zo snel mogelijk geladen te krijgen. Ik kan dit proces helaas niet versnellen. Zijn de treinreizen met een andere vervoerder dan NS gemaakt? Dan duurt het soms inderdaad wat langer voordat we de gegevens ontvangen van die betreffende vervoerder.

Nee hoor, een gedeelte van de reizen is gewoon met de NS gemaakt.

 

Hm, dat is wel apart. Glitch in the Matrix, maar soms kan het inderdaad iets langer duren. Ik hoop dat hij er snel bij komt te staan! Natuurlijk erg vervelend als je wil declareren.

Reputatie 7
Badge +1

Hm, dat is wel apart. Glitch in the Matrix, maar soms kan het inderdaad iets langer duren. Ik hoop dat hij er snel bij komt te staan! Natuurlijk erg vervelend als je wil declareren.

We zijn inmiddels 4 weken verder. Dat is niet iets langer maar veel langer. 

Ja, en op de site staat iets van 48 uur :-( 

 

Reputatie 5

Hm, dat is wel apart. Glitch in the Matrix, maar soms kan het inderdaad iets langer duren. Ik hoop dat hij er snel bij komt te staan! Natuurlijk erg vervelend als je wil declareren.

Het is toch vrij gebruikelijk, althans het overkomt doorgaans 2-3 keer per jaar. Zie ook hier:

Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet | NS Community

De reizen verschijnen uiteindelijk wel in de factuur, maar vaak nog steeds met ontbrekende informatie. En dus nu ook mijn NS reizen op 2 mei die ergens in het systeem blijven hangen. 

Ik neem aan dat het probleem bekend is, maar ik heb inmiddels ook geconstateerd dat het oplossen geen prioriteit lijkt te hebben.

Reputatie 7
Badge +1

Hm, dat is wel apart. Glitch in the Matrix, maar soms kan het inderdaad iets langer duren. Ik hoop dat hij er snel bij komt te staan! Natuurlijk erg vervelend als je wil declareren.

Het is toch vrij gebruikelijk, althans het overkomt doorgaans 2-3 keer per jaar. Zie ook hier:

Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet | NS Community

De reizen verschijnen uiteindelijk wel in de factuur, maar vaak nog steeds met ontbrekende informatie. En dus nu ook mijn NS reizen op 2 mei die ergens in het systeem blijven hangen. 

Ik neem aan dat het probleem bekend is, maar ik heb inmiddels ook geconstateerd dat het oplossen geen prioriteit lijkt te hebben.

Lijkt mij dat dit juist wel iets is wat top prioriteit zou moeten hebben. Afgelopen maanden ook behoorlijk wat topics gehad over dat NS na vele maanden nog correctiefacturen stuurde. Gaat dit dan ook weer zoiets worden??? 

Dit heeft zeker prioriteit, echter zijn sommige zaken niet zo gelijk op te lossen.

Hopelijk wordt alles snel bijgewerkt. Ik moet mijn reizen binnen 2 werkdagen na het einde van de maand declareren. Dit gaat vrijwel altijd goed, maar nu ontbreken de laatste dagen nog.

Reputatie 5

Ik heb nu inmiddels twee facturen gehad (6 mei en 6 juni) maar deze reis van 2 mei is nergens terug te vinden:

 

MijnNS kent geen reistransacties in deze periode:

 

Dit heeft zeker prioriteit, echter zijn sommige zaken niet zo gelijk op te lossen.

 

Er lijkt dus nu iets fundamenteel mis in jullie reishistorie administratie. Zoals hierboven aangegeven en ook in meerdere andere topics naar voren komt moeten veel van jullie klanten de gemaakte reiskosten weer declareren bij hun werkgever of elders. Zie ook deze topics:NS brengt na ruim een jaar kosten van terugreis in rekening | NS Community en oude factuur | NS Community. En zoals overal zijn jullie klanten daarvoor gebonden aan een redelijke termijn. Mijn werkgever hanteert een richtlijn van declareren binnen twee maanden.

Dus aub los dit nu gewoon snel op en zorg dat mensen gewoon snel een complete factuur krijgen voor hun gemaakte reizen!

 

   

Hoi @Eberkhout,

Bij het bovenste overzicht selecteer je tot 03-05-2024

In het onderste overzicht tot 02-05-2024

Zit daar misschien iets in?

Reputatie 5

Nee, ongeacht wat ik MijnNS selecteer staat het niet op de factuur. 

 

Ok, dan is dat in ieder geval uitgesloten.

Hopelijk snel duidelijkheid voor je.

 

Badge +3

Nou ja, als die reis van 2 mei nog niet bij de NS bekend is kunnen ze hem ook niet factureren…

Nog een week of 7 en dan mogen ze dat niet eens meer doen. 🤣

Reageer