beantwoord

Reishistorie niet ophaalbaar bij flexabonnement

  • 25 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 313 Bekeken

Beste lezer,

Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van de NS. Dit i.v.m. een vraag van mijn kant over het niet kunnen inzien van mijn reishistorie. Van de medewerker begreep ik dat er geen NS-reishistorie te zien is bij een flexabonnement. Op mijn facturen staan netjes de gemaakte reizen opgesteld. Echter wil ik deze reizen ook graag terugzien in mijn reishistorie om eens in de zoveel tijd te kunnen controleren of mijn facturen kloppen. Hoe kan ik toch inzage krijgen tot mijn reisgeschiedenis in de tussentijd en transacties?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Vriendelijke groet, Danique van Dijk

icon

Beste antwoord door Robert B 25 oktober 2020, 13:21

Welkom bij de NS Community!

Als er geen NS reishistorie in te zien is dan is er iets mis (algemene storing of iets met je Mijn NS account), of je hebt geen toestemming gegeven voor inzage.

Wat staat er op je Mijn NS startpagina als kaartnummer en Flex abonnement? Niet hier posten, maar klopt dat?

Als je de kaart koppelt aan de NS app (Meer - Mijn NS) dan zou je ook in ieder geval de laatste reizen moeten zien, en tussentijdse reiskosten (die van het abonnement kloppen soms niet).

Voor inzage in je reisgegevens (tot 18 maanden terug), ga naar https://www.ns.nl/selfservice/producten en zet het aan voor je ov-chipkaart(en).

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als er geen NS reishistorie in te zien is dan is er iets mis (algemene storing of iets met je Mijn NS account), of je hebt geen toestemming gegeven voor inzage.

Wat staat er op je Mijn NS startpagina als kaartnummer en Flex abonnement? Niet hier posten, maar klopt dat?

Als je de kaart koppelt aan de NS app (Meer - Mijn NS) dan zou je ook in ieder geval de laatste reizen moeten zien, en tussentijdse reiskosten (die van het abonnement kloppen soms niet).

Voor inzage in je reisgegevens (tot 18 maanden terug), ga naar https://www.ns.nl/selfservice/producten en zet het aan voor je ov-chipkaart(en).

Hallo Danique, welkom op de NS Community. 

 

Er is geen storing, of er wat met je account is is hier niet te zien. Gaat het wel om reizen met NS en niet met andere vervoerders?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex moet je juist wel de reizen met andere vervoerders kunnen zien, ook met bus, tram en metro, tenzij het BTM gedeelte is uitgezet.

Badge +3

Precies, maar dan nog iets.

Als test heb ik via Mijn NS account A (met een kaart gekoppeld waar ik helemaal geen contracthouder van ben, die is van klant B ) de inzage reishistorie uitgezet.

Log ik dan vervolgens in als klant B… poef! :drooling_face:

Uiteraard is het twee muisklikken om het weer aan te zetten, maar iedereen die de kaartgegevens van een willekeurige andere klant heeft kan dit dus! :thinking:

Reputatie 2

Ik kan mijn reis historie van ns jaarabonnement maar tot mei opvragen daarvoor ook gereisd. Waar is dit op te vragen? 

Reishistorie moet tot 18 maanden terug op te vragen zijn. Heb je een nieuwe OV-chipkaart ontvangen rond mei? Dan kun je de reishistorie van voor mei opvragen door de oude OV-chipkaart te selecteren. Een andere oorzaak kan zijn dat er dusdanig veel reishistorie is, dat het niet in één keer op te vragen is. Dat kan verholpen worden door de periode aan te passen.

Reputatie 2

Inderdaad bedankt! 

Reageer