Reishistorie niet ophaalbaar bij flexabonnement | NS Community
beantwoord

Reishistorie niet ophaalbaar bij flexabonnement

  • 25 October 2020
  • 11 reacties
  • 6414 Bekeken

Beste lezer,

Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van de NS. Dit i.v.m. een vraag van mijn kant over het niet kunnen inzien van mijn reishistorie. Van de medewerker begreep ik dat er geen NS-reishistorie te zien is bij een flexabonnement. Op mijn facturen staan netjes de gemaakte reizen opgesteld. Echter wil ik deze reizen ook graag terugzien in mijn reishistorie om eens in de zoveel tijd te kunnen controleren of mijn facturen kloppen. Hoe kan ik toch inzage krijgen tot mijn reisgeschiedenis in de tussentijd en transacties?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Vriendelijke groet, Danique van Dijk

icon

Beste antwoord door Robert B 25 October 2020, 13:21

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als er geen NS reishistorie in te zien is dan is er iets mis (algemene storing of iets met je Mijn NS account), of je hebt geen toestemming gegeven voor inzage.

Wat staat er op je Mijn NS startpagina als kaartnummer en Flex abonnement? Niet hier posten, maar klopt dat?

Als je de kaart koppelt aan de NS app (Meer - Mijn NS) dan zou je ook in ieder geval de laatste reizen moeten zien, en tussentijdse reiskosten (die van het abonnement kloppen soms niet).

Voor inzage in je reisgegevens (tot 18 maanden terug), ga naar https://www.ns.nl/selfservice/producten en zet het aan voor je ov-chipkaart(en).

Hallo Danique, welkom op de NS Community. 

 

Er is geen storing, of er wat met je account is is hier niet te zien. Gaat het wel om reizen met NS en niet met andere vervoerders?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex moet je juist wel de reizen met andere vervoerders kunnen zien, ook met bus, tram en metro, tenzij het BTM gedeelte is uitgezet.

Badge +3

Precies, maar dan nog iets.

Als test heb ik via Mijn NS account A (met een kaart gekoppeld waar ik helemaal geen contracthouder van ben, die is van klant B ) de inzage reishistorie uitgezet.

Log ik dan vervolgens in als klant B… poef! :drooling_face:

Uiteraard is het twee muisklikken om het weer aan te zetten, maar iedereen die de kaartgegevens van een willekeurige andere klant heeft kan dit dus! :thinking:

Reputatie 2

Ik kan mijn reis historie van ns jaarabonnement maar tot mei opvragen daarvoor ook gereisd. Waar is dit op te vragen? 

Reishistorie moet tot 18 maanden terug op te vragen zijn. Heb je een nieuwe OV-chipkaart ontvangen rond mei? Dan kun je de reishistorie van voor mei opvragen door de oude OV-chipkaart te selecteren. Een andere oorzaak kan zijn dat er dusdanig veel reishistorie is, dat het niet in één keer op te vragen is. Dat kan verholpen worden door de periode aan te passen.

Reputatie 2

Inderdaad bedankt! 

Goedemorgen,

Ik heb nu precies hetzelfde probleem als de topic starter een jaar geleden had: sinds ik een NS Flex Dal Voordeel abonnement heb, kan ik mijn reishistorie niet meer inzien. De gekoppelde kaart is juist, en inzage in mijn reisgegevens staat aan. Ook is er niet dusdanig veel reishistorie dat het niet in één keer op te vragen is (ik reis gemiddeld 1 keer per week). Is er een manier om toch de reishistorie in te zien? Anders haal ik mijn Flex abonnement er weer af. Op deze manier kan ik mijn reiskosten niet declareren bij mijn werkgever.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Marijn

Hallo Marijnvanes en welkom bij de NS Community,

 

Heb je toevallig nog een oude verlopen kaart naast de actieve kaart gekoppeld? Anders kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice om het uit te laten zoeken. Er is in ieder geval geen storing gaande momenteel.

Ik zie in mijn NS app wel dat ik een treinreis heb gemaakt, maar er staat €0 bij. Ik heb een gratis flex abonnement met reizen op rekening. Waarom zie ik niet welke kosten er bij deze reis horen en welk bedrag er dus aan het einde van de maand worden afgeschreven? Overigens heb ik ook met de metro gereisd en die gegevens zie ik überhaupt niet terug 

Goedemorgen MM82 en welkom bij de NS Community!

Dat is vreemd. Wat je beschrijft klopt meer met een stuatie waarbij je de transacties van de OV-chipkaart zelf inziet. Daarbij kun je namelijk enkel NS transacties inzien en worden de NS Flex transacties weergegeven als € 0, omdat daar geen prijs wordt bepaald bij de transactie op de OV-chipkaart zelf.

Met NS Flex zou je echter je reishistorie in moeten zien via het NS Flex systeem, waarbij de prijs wél wordt weergegeven en je ook bus, tram en metro transacties kunt tergvinden.

Ik wil je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Mogelijk is er iets niet goed gekoppeld tussen je Mijn NS account en je klantgegevens, mijn collega's kunnen daar dan even naar kijken. Zij zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reageer