beantwoord

Rekeningnummer wijzigen ov-chipkaart kind

  • 24 May 2022
  • 2 reacties
  • 226 Bekeken

Ik heb vandaag zo'n 1,5-2 uur gebeld met medewerkers van de NS, een deel van mijn problemen zijn verholpen maar desondanks zit ik nog steeds met een aantal issues/vragen en verbreekt de verbinding telkens na zo'n 15-25 minuten. Begrijpelijkerwijs zit mijn frustratie tot aan het plafond, maar goed. Laat ik voor de 4e keer mijn verhaal doen...

Het zit als volgt. Ik heb via mijn account (en ov-chipkaart) de chipkaarten van mijn twee (jonge) kinderen gekoppeld. Ze hebben beide Kids Vrij en het werkt in de praktijk allemaal naar behoren. Nu staat bij de chipkaart van mijn dochter een oud rekeningnummer genoteerd, wat niet meer klopt (de rekening is al gesloten) en welke ik graag zou wijzigen. Dit kan echter niet vanaf mijn account. In eerste instantie kreeg ik een melding: alleen de contracthouder kan dit doen. Nu heeft één van de vele gesproken medewerkers hierin iets aangepast en ik kan het nu wijzigen/doorklikken en ik word doorverwezen naar een betaalpagina, etc. Nu heb ik dit proces meerdere keren doorlopen, maar/want: de account registreert de wijziging niet. Ondanks het feit dat er elke keer wel netjes €0,01 is afgeschreven van mijn huidige rekening.

Eerlijk gezegd is dit niet eens het vervelendste probleem. Tijdens de gesprekken bleek namelijk dat zowel mijn ov-chipkaart als die van mijn zoon dusdanig gekoppeld zijn aan mijn NS account dat ik hierin van alles kan wijzigen en inzien. Maar de ov-chipkaart van mijn dochter is blijkbaar een apart ‘dossier’. Bij eerstgenoemde accounts staat mijn naam met alleen mijn meisjesnaam vermeld. Bij mijn dochter mijn meisjesnaam én getrouwde naam. Dit alles onder hetzelfde e-mailadres. Of al het gedoe hierdoor veroorzaakt wordt, weet ik niet. Maar dit was het enige verschil wat de NS medewerker opviel… Graag zou ik willen dat alle ov-chipkaarten en bijbehorende gegevens aan mijn NS account gekoppeld zijn, op zo'n manier dat ik kan wijzigen en inzien wat ik wil - zonder dat ik daarbij uren met de klantenservice hoef te bellen zoals nu. 

Is dit mogelijk? En als iemand dit met mij op kan pikken, kan diegene dan alsjeblieft terugbellen als de verbinding voor de zoveelste keer verbreekt? Ik kan probleemloos uren bellen met vrienden en familieleden dus ik ben geneigd te denken dat het niet aan mijn verbinding ligt. Al maakt het uiteindelijk ook geen klap uit, ik zie dit probleem simpelweg graag opgelost. One way or another...

icon

Beste antwoord door Robert B 24 May 2022, 18:12

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi h.s.bld, en welkom op de NS Community.

Zoals ik het nu lees lijkt er inderdaad wat mis te gaan in je account, waardoor twee abonnement niet onder dezelfde gegevens terecht zijn gekomen. Jammer dat het zoveel problemen voor je oplevert. 
Over het algemeen is het een simpele oplossing die niet eens zoveel tijd zou moeten vergen, dus daarom extra spijtig dat de Klantenservice er niet uit kwam. Het lijkt er bijna op dat er meer aan de hand is dan ik nu uit je bericht kan halen.

Nu kan ik je niet bellen, maar je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres, zodat ik er eens een blik op kan werpen.

Badge +3

Als de betaling van € 0,01 lukt dan kan het een tijdje duren voordat je account de wijziging toont. Hou een dag aan voor de zekerheid.

Voor de rest is het geen noodzaak om een IBAN van een Kids Vrij abonnement te wijzigen, want er vinden geen incasso’s plaats. Kids Vrij is geheel gratis.

Reageer